مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

بسیاری از محورهای مواصلاتی جنوب کرمان که بر اثر بارش برف و جاری شدن سیلاب مسدود شده بودند، با تلاش نیروهای راهداری از صبح دوشنبه ۲۲ دی هم‌زمان با خروج سامانه بارشی، این محورها بازگشایی شد.

بازگشایی مسیرهای برفی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، راهداران جنوب کرمان با اولویت محورهای اصلی اقدام به بازگشایی محورهای اصلی و در مرحله بعدی محورهای فرعی کرده‌اند تا شاهد بازگشایی تمامی مسیرهای ارتباطی هفت شهرستان جنوبی استان باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: با توجه به خروج سامانه بارشی از این منطقه،  با حضور راهداران ۲ محور مسدود قلعه گنج – رمشک و رودبار- ایرانشهر بازگشایی شد.

مسعود جمیلی کرمانی گفت: محور قلعه‌گنج – رمشک در محل روستای چاه‌حسن قلعه‌گنج بر اثر سیلاب از عصر دیروز مسدود شده بود که با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.

وی افزود: با وجود فروکش نکردن سیلاب در محدوده چاه‌حسن‌علی، راهداران با استفاده دستگاه‌های راهداری و هدایت سیلاب به محل پل‌های مجاور و ترمیم جاده، محور را بازگشایی و زیر بار ترافیک قرار دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: با همت راهداران شهرستان رودبار و انتقال دستگاه‌های کمکی راهداری، محور رودبار جنوب به ایرانشهر بازگشایی شد.

مسعود جمیلی گفت: آبنماهای این محور توسط عوامل راهداری ترمیم و محور قلعه گنج – جاسک هم که به علت طغیان رودخانه فصلی مسدود شده بود بازگشایی و تردد در آن جریان یافت.

وی افزود: با وجود مسدود بودن آبنماهای محورهای فرعی مظفرآباد و آبسردوئیه در شهرستان‌های کهنوج و روبار به علت وجود سیلاب در بستر رودخانه هلیل، به محض فراهم شدن شرایط و ایمنی تردد، این آبنماها هم برای عبور و مرور مردم محلی بازگشایی خواهد شد و در حال حاضر مسیر جایگزین، محور رودبار – بهادر آباد به کهنوج است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان افزود: از راهداران شهرستان‌های جنوبی استان که شرایط سختی را با وجود محدودیت دستگاه‌های راهداری در زمان فعالیت این سامانه بارشی و پس از آن هم در مناطق سیلابی و هم برفگیر پشت سر گذاشتند، قدردانی می‌کنیم. یقینا مردم و مسافرانی که در جاده‌ها تردد کرده‌اند شاهد تلاش‌های جهادی این عزیزان بوده‌اند که با وجود دعای خیر مردم، خداوند نیز اجر دنیوی و اخروی را به این تلاشگران عنایت خواهد کرد.

محورهای برفگیر اصلی جیرفت باز و تردد در آنها جریان دارد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: با توجه به آخرین بارش‌های سامانه بارشی شب گذشته در حوزه جنوب استان کرمان در حال حاضر محورهای برفگیر شهرستان جیرفت باز و تردد جریان دارد.

احسان شاهرخی افزود: در عملیات راهداری زمستانی در محورهای برفگیر ۸۰ نفر نیروی راهدار درگیر عملیات زمستانی هستند و در حال حاضر محور برفگیر جیرفت – ساردوئیه و جیرفت - جبالبارز، باز و تردد روان در این مسیرها جریان دارد.

وی افزود: عملیات بازگشایی راه‌های روستایی در مناطق برفگیر و راه‌های روستایی مناطق سیل زده جنوب استان آغاز  شده و دستگاه‌های راهداری در حال حاضر مشغول بازگشایی و ترمیم محورهای آسیب دیده هستند.

 سیلاب ۱۵ میلیارد تومان خسارت به جاده‌های جنوب کرمان وارد کرد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: طبق برآورد اولیه سیلاب ۱۵ میلیارد تومان خسارت به مسیرهای ارتباطی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان وارد کرده است.

وی افزود: برآورد نهایی همچنان با توجه به فروکش کردن سیلاب و مشخص شدن حجم خسارت اعلام خواهد شد.

شاهرخی گفت: در برخی از مناطق برفگیر که هیچ خانواده‌ای ساکن نیست به دلیل محدودیت امکانات و کمبود دستگاه‌های راهداری، اولویت اصلی با مناطق مسکونی است تا زمینه تردد این مردم فراهم شود.

کد خبر 477902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha