مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: امسال ۷ هزار و ۳۹۰ جوینده کار در استان سمنان نام‌نویسی کردند.

اشتغال

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  فارس، اسماعیل غنیان  در جلسه کارگروه اشتغال استان سمنان اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا آذر ۹۸، ۷هزار و ۳۹۰ جوینده کار در استان سمنان نام‌نویسی کردند که از این تعداد، یک‌هزار و ۳۹۰ نفر به کار مشغول شدند.

غنیان گفت: از مجموع افراد به کار گمارده شده، ۵۷۶ نفر زن و یک‌هزار و ۳۸۱ نفر مرد هستند؛ یک‌هزار و ۱۸۲ نفر دیپلم و زیر دیپلم و ۷۷۵ نفر فوق‌دیپلم و بالاتر بوده و یک‌هزار و ۸۸ نفر بدون مهارت و ۸۶۹ نفر دارای مهارت هستند.

وی بیان کرد: از تعداد نام‌نویسی‌کنندگان و جویندگان کار، ۶۰ درصد دیپلم و زیر دیپلم و ۴۰ درصد دارای مدرک فوق‌دیپلم و بالاتر بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد: از تعداد به کار مشغول شده‌ها در استان سمنان، ۶۰ درصد دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم و ۴۰ درصد دارای مدرک فوق‌دیپلم و بالاتر بوده هستند.

غنیان اضافه کرد: از مجموع به کار مشغول شده در استان سمنان، ۵۴ درصد بدون مهارت هستند و در سال جاری باید ۱۰ هزار و ۶۰ فرصت شغلی در استان سمنان ایجاد شود که تاکنون پنج هزار و ۵۶ فرصت شغلی ایجادشده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری، ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه مشاغل خانگی برای پرداخت به کارآفرینان استان سمنان مصوب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: در مشاغل خانگی، تاکنون ۳۷۸ طرح با ۴۹ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال به بانک‌ها ارسال‌شده و زمینه اشتغال ۴۳۴ نفر را فراهم آورده است.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارت‌آموزی در استان سمنان در سال‌های گذشته مبتنی بر نیاز بازار بوده است.

غنیان بیان کرد: سهم استان سمنان از محل تسهیلات روستایی، دو هزار و ۵۰ میلیارد ریال بوده است که تاکنون یک‌هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال پرداخت‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اضافه کرد: ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی در استان سمنان پرداخت‌شده است.

غنیان در خصوص اشتغال روستایی و عشایری گفت: تاکنون یک‌هزار و ۳۱ طرح با ۲ هزار و ۱۴۱ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال در بانک‌ها پرداخت و موجب اشتغال دو هزار و ۳۶۰ نفر شده است.

وی افزود: در اشتغال روستایی و عشایری تاکنون یک‌هزار و ۳۴ طرح با ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال با اشتغال ۲ هزار و ۳۸۶ نفر در بانک‌ها انعقاد قرارداد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در مورد اشتغال روستایی و عشایری گفت: تاکنون یک‌هزار و ۴۰ طرح با دو هزار و ۴۶۲ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال در بانک‌ها مصوب شده که زمینه اشتغال ۲ هزار و ۵۲۹ نفر فراهم آمده است.

غنیان در خصوص اشتغال روستایی و عشایری گفت: تاکنون یک‌هزار و ۷۲۳ طرح با ۳ هزار و ۲۰۶ میلیارد و ۸۱۱ میلیون ریال با اشتغال ۳ هزار و ۶۴۸ نفر به بانک‌ها ارسال‌ شده است.

ارائه گزارش بازار کار استان، اشتغال ایجادشده، سامانه رصد، مشاغل خانگی و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بخشی از دستور کار جلسه کارگروه اشتغال استان سمنان بود.

در این جلسه تأکید شد که تلاش بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات در بخش‌های مختلف اقتصادی استان شتاب بیشتری گیرد.

روند اعطای تسهیلات در بخش روستایی و حمایتی استان با توجه به مدت‌زمان اندک تا پایان سال جاری سرعت گیرد.

توجه به مهارت و اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی با تکیه بر نیاز بازار در استان موردتوجه باشد؛ بخش قابل‌توجهی از جویندگان کار در استان بدون مهارت هستند که باید اهمیت این مهم، روزافزون در استان فرهنگ‌سازی شود.

هدف از ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم و روستایی، مهاجرت معکوس و توسعه و آبادانی پایدار در استان است و نظارت بعد از ارائه تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار موردتوجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان انجام‌ شده و تثبیت اشتغال در بخش روستایی و مناطق محروم با تکیه بر توسعه اقتصادی موردتوجه است.

 شناسایی محله‌های هدف برای اجرای مهارت‌آموزی در استان در دست اجراست و طرح‌های بازآفرینی شهری با تکیه بر رونق اقتصادی و مهارت محور در استان سمنان اجرا شود.

توجه به رویکردهای کارشناسی برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری و ایجاد اشتغال پایدار مورد توجه باشد.

کد خبر 477880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha