پژوهشگران چینی ترکیب ژنتیکی ویروس مرموز عامل شیوع اخیر عفونت تنفسی در این کشور را منتشر کردند و اکنون ثابت شده است که عامل بیماری یک کورونا ویروس جدید است.

nCoV

به گزارش همشهری آنلاین شیوع این کورونا ویروس جدید در چین تا به حال باعث ابتلا ۴۱ نفر به ذات‌الریه و مرگ یک نفر در نتیجه آن شده است.

کورونا ویروس‌ها خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که انواعی از بیماری‌ها از سرماخوردگی معمولی تا بیماری‌های مرگباری مانند «نشانگان شدید حاد تنفسی» (سارس) و «نشانگان تنفسی خاورمیانه» (مرس) را به وجود می‌آورند.

دانشمندان چینی می‌گویند توالی ژنتیکی کامل این ویروس را تعیین و ثابت کرده‌اند که عامل شیوع اخیر ذات‌الریه یا عفونت تنفسی یک کورونا ویروس جدید (nCo V) است. مرحله بعدی کار دانشمندان این خواهد بود که منابع حیوانی را که این ویروس را به انسان‌ها منتقل کرده‌اند، شناسایی کنند و دریابند آیا قرار گرفتن در معرض این حیوانات تهدیدی از لحاظ گسترش شیوع بیماری به سایر نواحی شمرده می‌شود یا نه.

شیوع این ویروس جدید در چین باعث نگرانی درباره تکرار وقایع بیش از یک دهه پیش در این کشور هنگام شیوع ویروس سارس شده است که بیماری تنفسی ناشی از آن صدها کشته به جای گذاشت.

مقامات بهداشتی می‌گویند بیماری ویروسی اسرارآمیز در چین سارس نیست

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید شواهد آشکار درباره انتقال انسان به انسان این ویروس جدید وجود ندارد. به گفته این سازمان همه افرادی که دچار عفونت با این ویروس شدند با یک بازار فروش غذاهای دریایی در شهر ووهان چین سروکار داشتند که در آن همچنین حیوانات زنده و گوشت حیوانات وحشی به فروش می‌رسد.

از ۴۱ نفری که عفونت ثابت‌شده با این ویروس جدید را داشتند- یک مرد ۶۱ ساله که بیماری‌های زمینه‌ای شدیدی داشت، هفته پیش درگذشت. هفت نفر دیگر  از این افراد نیز در شرایط بحرانی هستند.

کد خبر 477763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha