جمعی از دانشجویان و مردم اصفهان به یاد جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراین با روشن کردن شمع با خانواده‌های آنان ابراز همدردی کردند.

همدردی مردم اصفهان با خانواده‌های حادثه دیده هواپیمای اوکراینی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، این افراد با حضور در ضلع جنوبی سی و سه پل اصفهان با روشن کردن شمع، یاد و خاطره جان‌باختگان هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین را که بیشترشان دانشجویان دانشگاه‌های مختلف ایران بودند را گرامی داشتند.
این دانشجویان همچنین با در دست داشتن شاخه گل و عکس‌های از جان‌باختگان، همدردی خود را با خانواده‌های آنان اعلام کردند.

این عده که شمار آنان بیش از ۳۰۰ نفر بودند از مسئولان رسیدگی فوری علل این حادثه را خواستار شدند.

 هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه هجدهم دی تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران جان باختند. صبح شنبه ۲۱ دی ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای انجام شده برخورد قانونی شود.

رئیس جمهوری نیز امروز در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، اعلام کرد: مسببان این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

کد خبر 477542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha