معاون آموزشی دانشگاه فرشچیان از پذیرش دانشجو در این دانشگاه از بهمن ماه خبر داد و گفت: در سه رشته فرش و سفالگری (چوب و سفال) دانشجو پذیرش می‌کنیم و تدریس در کلاس‌ها به شیوه استاد-شاگردی خواهد بود.

دانشگاه فرشچيان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، میثم یزدی درباره پذیرش دانشجو در دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد محمود فرشچیان توضیح داد: قرار است که از بهمن ماه، بدون کنکور و از طریق یک آزمون، در رشته‌های فرش و صنایع دستی (در دو بخش چوب و سفال) پذیرش دانشجو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این رابطه اطلاعیه‌ها و فراخوان‌های لازم را اعلام خواهیم کرد، گفت: در هر گرایش بین ۱۵ تا ۲۰ نفر دانشجو پذیرش خواهیم کرد.

معاون آموزشی دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد محمود فرشچیان درباره آزمون ورودی پذیرش دانشجو در این دانشگاه گفت: این آزمون به صورت عملی و همراه با ارائه پورتفولیو یا مجموعه‌ای از نمونه‌کارهای فرد خواهد بود، همچنین اساتید هنرمند با متقاضیان تحصیل در این دانشگاه یک مصاحبه حضوری خواهند داشت که در این مصاحبه مهارت‌ها، انگیزه‌ها، سلایق، علایق و نگاه دانشجو به رشته سنجیده می‌شود.

یزدی در پاسخ به اینکه آیا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شیوه تدریس استاد-شاگردی در این دانشگاه را به رسمیت پذیرفته است یا خیر، تصریح کرد: این موضوع هنوز به طور رسمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب نشده و مدت زمان زیادی بر سر آن بحث بوده است. ما کلاس‌ها را با شیوه استاد-شاگردی پیش خواهیم برد و از همان بدو امر اساتید مشخص به همراه دستیاران حرفه‌ای آن استاد، با روش‌های معمول در شیوه استاد شاگردی شروع به کار خواهند کرد.

کد خبر 477501
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha