یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۸
۰ نفر

لاشه هواپیمای بوئینگ ۸۰۰- ۷۳۷ پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمای بین‌المللی اوکراین که در حوالی شاهدشهر در جنوب غرب تهران سقوط کرده است.

752

پرواز شماره ۷۵۲ شرکت هوایی بین‌المللی اوکراین که از تهران به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین به پرواز در آمده بود، کمتر از ۳ دقیقه پس از برخاستن از باند فرودگاه امام‌خمینی در ساعت ۶:۱۹ بامداد روز ۸ ژانویه (۱۸ دی) با اصابت موشک پرتاب شده از سامانه پدافندی تور ام-یک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سقوط کرد و همه ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند.

جان‌باختگان شامل ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی بودند. از میان ۱۶۷ مسافر ۸۲ نفر ایرانی و ۶۳ نفر ایرانی دارای تابعیت کانادایی بودند.  ۱۳۸ مسافر در نهایت قصد رفتن به کانادا را داشتند، شامل ایرانیان با تابعیت کانادایی که پس از تعطیلات کریسمس از طریق اوکراین به کانادا باز  می‌گشتند.

این حادثه مرگبارترین حادثه مربوط به هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ سری ۸۰۰ و از لحاظ تعداد تلفات در میان سوانح برای همه مدل‌های هواپیمایی بوئینگ ۷۳۸ پس از پرواز ۶۱۰ لاین‌ایر اندونزی در رده دوم قرار می‌گیرد. این سانحه همچنین پرتلفات‌ترین حادثه هوانوردی مربوط به کانادا پس از انفجار پرواز ۱۸۲ خطوط هوایی هند در مسیر تورنتو مونترال- لندن دهلی در سال ۱۹۸۵ است.

Ebrahim Noroozi/Associated Press

کد خبر 477443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha