صفایی‌فراهانی با تاکید بر اینکه چگونه می‌توانیم از این به بعد به ملت بگوییم که نباید به رسانه‌های بیگانه رو بیاورید، گفت: وقتی مردم نگاه می‌کنند می‌بینند بزرگ‌ترین فاجعه‌ای که در کشور اتفاق می‌افتد، حقیقتش را رسانه‌های دیگر بیان می‌کنند و آنها هستند که باعث شدند نهایتاً هم این مقوله عنوان شود.

محسن صفایی فراهانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتمادآنلاین، محسن صفایی‌فراهانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به خبر ساقط شدن هواپیمای اوکراین به وسیله پدافند سپاه گفت: به یزدان که گر ما خرد داشتیم/ کجا این سرانجام بد داشتیم. نمی‌دانم چگونه فاجعه هدف گرفتن این هواپیما را می‌توان به خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند، تسلیت گفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به انتشار خبر اصابت موشک به این هواپیما در رسانه‌های خارجی عنوان کرد: واقعاً می‌توان گفت شنیدن واقعیت فاجعه هدف قرار گرفتن این هواپیما از زبان رسانه‌های بیگانه و پنهان‌کاری مقامات نظامی که خودشان را مدافعان انقلاب می‌دانند، بزرگ‌ترین خفتی است که به این ملت بزرگ تحمیل کرده‌اند.

صفایی‌فراهانی با تاکید بر کشته شدن ۶۰ نفر از هموطنان در مراسم تشییع سپهبد حاج‌ قاسم سلیمانی در کرمان ادامه داد: این مردم در مراسم تشییع جنازه سپهبد شهید قاسم سلیمانی در پی تروری که آمریکایی‌ها کرده بودند در همه شهرهای ایران ازخودگذشتگی را به حد اعلاء رسانده بودند. نمی‌دانم این نوع دروغ و این نوع برخورد و پنهان‌کاری با این مردم فداکار، چگونه توجیه می‌شود.

او سپس گفت: به موازات آن پنهان‌کاری سازمان هواپیمایی کشوری است؛ این نهاد مسئولیت دفاع از حریم هوایی ایران را به لحاظ امنیت پرواز دارد و باید صادقانه در مقابل مردم مطالب را عنوان کند، اما با وقاحت تمام بالاترین رده‌های آن با مردم صحبت و خیلی صریح اعلام کردند که اصابت موشک اصلاً امکان‌پذیر نبوده است.

صفایی‌فراهانی با اشاره به اینکه این نوع دروغ گفتن یک اعلام خطر جدی برای حکومت است، افزود: این بحرانی است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت و دامن‌گیر همه ارکان حکومتی ما شده است. متاسفانه در این واقعه در کنار آن فساد گسترده، این دروغ‌گویی علنی خود را نشان داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با گفتن اینکه «به نظر من در این باره نمی‌توان تنها بعد خطای انسانی را در نظر گرفت»، اظهار کرد: بعد خطای انسانی قابل قبول بود به شرط اینکه همان روز با ملت به صورت خیلی ساده و با صداقت و شفافیت اعلام می‌کردند.

او ادامه داد: اما آنچه بیشتر از همه به نظر من برای مردم سنگین است، سقوط اخلاق حاکمیتی است، آن هم در بالاترین سطوح کشور که می‌تواند بزرگ‌ترین فاجعه برای مردم باشد.

صفایی‌فراهانی با تاکید بر اینکه چگونه می‌توانیم از این به بعد به ملت بگوییم که نباید به رسانه‌های بیگانه رو بیاورید، گفت: وقتی مردم نگاه می‌کنند می‌بینند بزرگ‌ترین فاجعه‌ای که در کشور اتفاق می‌افتد، حقیقتش را رسانه‌های بیگانه بیان می‌کنند و آنها هستند که باعث شدند نهایتاً این حقیقت عنوان شود دیگر چکار می شود کرد؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: من واقعاً متاسف هستم که سال‌ها برای این شرایط کار و فکر می‌کردم ما داریم به این مردم خدمت و برای آنها کار می‌کنیم. نمی‌دانم با این شرایطی که به مردم تحمیل می‌شود، چگونه می‌خواهیم به آنها پاسخ دهیم و چگونه می‌خواهیم از این به بعد به صورت این مردم نگاه کنیم.

او افزود: آن هم این مردمی که واقعاً بعد از اتفاقات آبان‌ماه با همه خلوص خود آمدند و نشان دادند از یک سرباز از جان گذشته چگونه استقبال می‌کنند و چگونه در مراسم او شرکت می‌کنند.

صفایی‌فراهانی با تاکید بر لزوم تجدید نظر در عملکرد حاکمیت عنوان کرد: فکر می‌کنم اگر حاکمیت به این مساله نپردازد و خیلی صریح و روشن به آن ورود نکند و برخوردی صورت ندهد، بار سنیگنی نه تنها بر دوش خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند بلکه بر دوش همه ملت ایران می‌گذارد. واقعاً چگونه مردم باید این نوع فریبکاری‌ها را تحمل کنند و به روی خودشان نیاورند؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به نظر من مقامات تصمیم‌گیر کشور باید صریحاً به این قضیه ورود پیدا کنند چراکه سه روز با همه توان خود سعی کردند با دروغ‌پردازی مساله را در نزد مردم وارونه جلوه دهند. این کار در هیچ‌جای دنیا نمی‌تواند هیچ‌گونه توجیه و پذیرشی داشته باشد.

او افزود: به نظر من این بزرگ‌ترین خطری است که امروز ایران را تهدید می‌کند و اگر جلوی آن را نگیرند، چه بسا که در آینده خطرات بزرگ‌تری بیافرینند و بعد دیگر نشود با آنها برخورد کرد.

صفایی‌فراهانی در پایان گفت: من واقعاً بابت این کار متاسف هستم و از صبح که خبر آن را شنیده‌ام همه توانم از بین رفته است. چگونه می‌توان در جامعه‌ای زندگی کرد که به این راحتی به مردم دروغ گفته می‌شود و واقعیت را نشان نمی‌دهند. به هر حال من خیلی برای خودم و همه مردم ایران متاسفم که چنین مسئولانی با این شرایط بر آنها حکومت می‌کنند.

کد خبر 477401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    5 3
    به خاطر خدا این حرفها را نزده است!
    • GB ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      1 0
      لزومی ندارد به خاطر خدا حرف زده شود. به خاطر مردم این حرف زده شده است.
  • علی GB ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    7 4
    چنان حرف میزنند که انگار خودشان معصوم بوده و هستند .
  • DE ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    19 3
    خدا به داد برسه
  • یک فرهنگی IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    2 0
    اقای فراهانی سال هاست كه دروغ ميشنويم
  • حمید IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    2 1
    طرح بذارید مبارزه با دروغ در ایران طرحتون منفجر میشه چون اون طرح هم دروغه.
  • AT ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    1 0
    امنیت ملی وامنیت کشور دراولویت قرار دارد خداوند متعال همشونو بیامرزد.
  • امین IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    1 0
    امان از شما اصلاح طلب ها خوب بلدید از آب گلالود ماهی بگیری اگه قرار باشه در مورد چیزی تاسف خورد اون چیز وجود و حضور شماست
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    5 0
    آقای فراهانی دروغی درکار نبوده ازخدابترس
  • مهدی IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    4 0
    نظر دیروز مرا پخش نکردید. ممنون از ا-تخاب گزینه ایتان!!!
  • احمد IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    2 0
    امریکا را نابود کردیم ترامپ دیوانه گفته هیچ خبری نشده به کل جهان دروغ گفته حالاکه سپاه همه اتفاق رابه گردن گرفته تو آنوقت نظریه پرداز شدی نان ایران را می خوری سنگ بیگانه به سینه میزنی
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    8 0
    اقای فراهانی اگر پای کار شناسان خارجی که آمدند در میان نبود هیچ وقت حقیقت آشکار نمی شد
  • عماد IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
    4 0
    کدام فریبکاری. در حوادث مشابه در کشورهای دیگر چقدر طول کشید تا نتیجه قطعی اعلام بشه؟ بررسی یک موضوع کارشناسی زمان بره.