حالا دیگر همه می‌دانند نوشیدن انواع چای ده‌ها فایده برای بدن دارد و یکی از این فایده‌ها می‌تواند افزایش طول عمر و داشتن بدن سالم‌تر باشد؛ البته اگر به اندازه کافی مصرف شود.

نوشيدن چاي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مایندبادی‌گرین، در مطالعه‌ای که یافته‌های آن در جورنال اروپایی پزشکی پیشگیرانه قلب منتشر شده، پژوهشگران دریافته‌اند نوشیدن دست‌کم سه نوبت چای در هفته رابطه مستقیم با افزایش طول عمر و سلامتی کلی بدن دارد. هر چند برای آنها که عادت دارند هر روز دست‌کم سه نوبت چای بخورند، دانستن رمز عدد جادویی سه و اینکه کدام نوع چای سالم‌تر است، می‌تواند جالب باشد.

برای رسیدن به پاسخ این پرسش‌ها، دانشمندان در آکادمی علوم پزشکی چین پرونده پزشکی نزدیک به ۱۰۱ هزار فرد را بررسی کردند؛ گروهی که چای‌خور حرفه‌ای بودند و هر هفته از روی عادت سه نوبت یا بیشتر چای می‌خوردند و گروهی که عادت چای خوردن‌شان کمتر از سه نوبت در هفته بود. این دو گروه در مدت تقریبا هفت سال تحت نظر قرار گرفتند تا تاثیر نوشیدن چای بر بدن و سلامتی آنها سنجیده شود.

وقتی مطالعه به پایان رسید، مشخص شد آنها که از روی عادت چای می‌نوشند یک قدم از گروه دیگر جلوترند. برای مثال، یک چای‌خور حرفه‌ای ۵۰ ساله به احتمال فراوان دیرتر از یک چای‌خور معمولی به سکته دچار می‌شود و حدود ۱.۲۶ سال هم بیشتر عمر می‌کند. خطر بیماری قلبی یا سکته در کسانی که از روی عادت چای می‌خورند ۳۹ درصد کمتر است و ۵۹ درصد کمتر به هر دو علت جان خود را از دست می‌دهند. ضمن اینکه مرگ این گروه به هر دلیل ۲۹ درصد کمتر است.

کدام چای مفیدتر است؟

حالا نوبت آن رسیده که از خودمان بپرسیم کدام چای بهتر و مفیدتر است. در این ماجرا تقریبا بسیاری از داستان‌هایی که درباره فواید چای سبز به گوش می‌رسد، درست است. چای سبز سرشار از پلی‌فنول‌ها و در منطقه شرق آسیا بسیار محبوب است. بر اساس یافته‌های این پژوهش، ۴۹ درصد از چای‌خورهای حرفه‌ای از چای سبز استفاده می‌کنند. در این پژوهش مشخص شد استفاده از چای سبز خطر بیماری قلبی، سکته و مرگ ناشی از بیماری را کاهش می‌دهد.

این خبر شاید برای ایرانی‌ها که بیشتر به چای سیاه علاقه دارند و آن را مصرف می‌کنند چندان خوشایند نباشد. بسیاری از فوایدی که در چای سبز دیده می‌شود، در چای سیاه کمتر است. البته یک راه خوب برای افزایش فایده نوشیدن چای، استفاده همزمان و متناوب از چای سبز و چای سیاه است.

کد خبر 477271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha