در کنار برخورد با قاصرین که در بیانیه رسمی ستاد کل نیروهای مسلح و بیانیه رئیس‌جمهور به آن تصریح شده است، برخورد با افرادی که در ۷۲ ساعت گذشته پنهان کاری کردند نکته مهمی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

سقوط هواپیمای اوکراینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، دقایقی پیش ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که سقوط هواپیمای مسافربری شرکت اوکراینی که به کشته شدن ۱۷۶ نفر از هموطنان ایرانی و اتباع سایر کشورها انجامید با اشتباه انسانی پدافند ایران صورت گرفته است و در همین رابطه بلافاصله رئیس جمهور به نمایندگی از جمهوری اسلامی از این اشتباه فاجعه بار اظهار تاسف کرد.

 دربیانیه ستاد کل نیروهای مسلح تصریح شده است که به جهت برخی اخبار از مشاهده اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی کشور و شناسائی برخی تحرکات هوایی در صفحات راداری، مجموعه پدافند هوایی حساسیت بیشتری پیدا کرد و در نهایت با چرخش نابهنگام و نزدیک شدن هواپیمای مسافربری به یک مرکز حساس نظامی بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار می گیرد.

اما در کنار خبر شهادت جمعی از هموطنان مان بر اثر قصورها، سوء تدبیر عجیب در اعلام دیرهنگام این ماجرا تلخی ها را دوچندان کرد.

بر این اساس ضمن لزوم برخورد با قاصرین که در بیانیه رسمی ستاد کل نیروهای مسلح و بیانیه رئیس جمهور به آن تصریح شده است، برخورد با افرادی که در ۷۲ ساعت گذشته پنهان کاری کردند نکته مهمی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

اگرچه بررسی‌های اولیه نشان می دهد افراد، رسانه ها و مسئولین کشوری و لشکری که در ۷۲ ساعت گذشته اظهار نظر کردند از ماجرا بی اطلاع بودند اما  باید بررسی شود چنانچه افرادی از ماجرا خبر داشتند و خلاف واقع صحبت کردند و یا به هر دلیل پنهان کاری کردند در هر مقامی برخورد  صورت گرفته  و معرفی و در صورت نیاز محاکمه شوند.

گفتنی است طی ۷۲ ساعت گذشته رسانه های کشور با توجه به سابقه فعالیت ضدانقلاب  علیه کشور و ملت ایران و با عدم اطلاع از اصل موضوع و در دست نبودن شواهد و مستندات، یکپارچه این اتهام را تکذیب کردند.

کد خبر 477195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    4 0
    72 ساعت چه استنباط ها از فلان کاپیتان و صدا وسیما و.....
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    2 0
    موضوع بین المللی و شورای امنیت در راه است ؟