مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

تا پایان امسال در حدفاصل میدان های تجریش و راه آهن22 کیلومتر پیاده راه استاندارد در تهران احداث می شود.

به گزارش گروه شهری روزنامه همشهری به  نظر می رسد در هنگامه نبود طرح جامع شهری و دهها سال محوریت و ارجحیت سواره بر پیاده و متعاقب آن تخصیص فضاهای عمومی به خیابان، اتوبان، زیرگذر و روگذر هم اکنون کار را به جایی رسانده که با کاسته شدن عرض پیاده روها دیگر جایی برای تردد راحت و آسوده عابرین پیاده وجود نداشته باشد.

در چنین شرایطی احداث قدمگاه صالحیه به وسعت 2.5  کیلومتر از امامزاده صالح تجریش تا امامزاده اسماعیل زرگنده، می تواند حرکتی مثبت در راستای سایر طرح  های پیاده راه سازی باشد که چندی است از سوی مدیریت شهری با هدف بازگرداندن هویت از دست رفته شهر به اجرا درآمده است.

طرح قدمگاه صالحیه شامل 18 پروژه نظیر احداث پارکینگ های طبقاتی (واقع در سه راه دزاشیب، زعفرانیه و شمال میدان تجریش) حفظ استانداردهای محیط زیستی و امنیت و آرامش و سلامت شهروندان برای حضوری شاداب در فضاهای عمومی است.

ملاصالحی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در این باره به خبرنگار ما گفت: پس از اتمام طراحی قدمگاه صالحیه در قالب نورپردازی، کف سازی، مبلمان شهری و... و انتخاب پیمانکار در قالب برگزاری مناقصه هم اکنون وارد فاز اجرایی این پروژه در محدوده مناطق1و3 شهر تهران شده ایم.

وی اظهار داشت: همچنین تا پایان امسال مساحت  22 کیلومتری تجریش تا میدان راه آهن نیز برای تردد عابرین پیاده مناسب سازی و ساماندهی خواهد شد که نمونه آن هم اکنون در مسیر 500 متری خیابان ولی عصر بین میدان انقلاب تا طالقانی با رعایت تمام ضوابط و استانداردها برای تردد نابینایان، معلولان و مردم عادی آماده شده و تامین شده است.

وی هزینه پیاده  راه سازی در مسیر قدمگاه صالحیه و تجریش به راه آهن را جمعاً 13 میلیارد تومان اعلام کرد.
ملاصالحی خبر داد: شهرداری تهران با همکاری جهاد دانشگاهی مطالعه طرح جامع پیکره های تبلیغاتی شهر تهران اعم از تلویزیون های شهری، استند (تابلوی چرخان بر روی پایه های بلند) بیل بورد و... را در دست اقدام دارد که بر مبنای آن تمامی نقاط شهر که قابلیت بهره برداری تبلیغاتی اعم از فرهنگی، مذهبی، تجاری و آموزشی را با رعایت ضوابط ترافیکی داشته باشد به طور دقیق شناسایی می شوند.

وی گفت: به همین دلیل تا زمان تکمیل طرح جامع که نیمه اول سال 85 به پایان می رسد شهرداری هیچ مجوزی برای نصب پیکره های تبلیغاتی جدید صادر نخواهد کرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران احتمال این که بر اساس طرح جامع پیکره های تبلیغاتی برخی از تلویزیون های شهری از مکان فعلی خود جابه جا شوند را تأیید کرد و گفت: اگرچه این سازمان از ناحیه تبلیغات شهری سالانه 15 میلیارد تومان درآمد دارد اما سه برابر این رقم هزینه اقدامات و اجرای طرح های زیباسازی در شهر می شود.

وی ادامه داد: ضمن این که در ایام سوگواری ها، اعیاد و سایر مناسبت های فرهنگی و مذهبی شهرداری این پیکره های تبلیغاتی را بدون دریافت هیچ وجهی اختصاص به پیام های آموزشی و اطلاع رسانی می دهد .بنابراین تصور این که این گونه پیکره ها برای شهرداری جنبه درآمدزایی داشته باشد غلط است.

کد خبر 477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز