مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

قزوین با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آینده نزدیک به مقصد گردشگران چینی که به ایران سفر می‌کنند، تبدیل خواهد شد.

گردشگر

به گزارش همشهری‌آنلاین،  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین  در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: پیرو اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص برنامه‌ریزی برای جذب و پذیرایی از گردشگران چینی، اقدامات لازم در این خصوص را در دستور کار قرار داده‌ایم.

علیرضا خزائلی با بیان این‌که با توجه به جمعیت قابل توجه  چین و گردشگران آن برنامه ریزی برای دعوت و حضور چینی‌ها در ایران می‌تواند رونق گردشگری و ارزآوری خوبی را به کشور وارد کند، افزود: با هدف جذب و میزبانی از گردشگران چینی که به ایران سفر می کنند و قزوین را به عنوان یکی از مقاصد خود انتخاب می کنند، یک نشست هماهنگی بین میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی نیز برگزار و تقسیم کار لازم انجام شد.

.وی با اشاره به این‌که بهمن ماه امسال مصادف با سال نو چینی هاست، اظهار داشت: تدابیر و برنامه های لازم برای میزبانی از گردشگران چینی در این ایام اتخاذ و پیش بینی شده است.

این مسوول با بیان این‌که برنامه های تدارک دیده شده برای گردشگران چینی با توجه به مصادف شدن سال نو چینی با ایام فاطمیه و چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، با ملاحظات خاص مربوط به این ایام برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در خصوص تعداد گردشگرانی چینی که سالانه به قزوین سفر می‌کنند نیز اظهار داشت: امار مربوط به این گردشگران در دست جمع‌آوری است اما با اجرای برنامه‌های تدارک دیده شده بدون شک شاهد رشد قابل توجه گردشگران چینی در قزوین خواهیم بود.

از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۲ هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی و طبیعی قزوین بازدید کرده‌اند.

کد خبر 476996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha