مجله تایم در مطلبی جدید ۱۱ کتاب پیشنهادی خود در ماه ژانویه را به خوانندگان معرفی کرده است.

11كتاب انتخابي تايم براي ژانويه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تایم، سال جدید فرا رسید و دنیای کتاب در بخش داستان و آثار غیرداستانی غنی است. بسیاری از کتاب‌های ماه ژانویه تلاش می‌کند چگونگی عضویت در یک خانواده را توصیف و تشریح کند.

  •  «چرا نمی‌توانیم بخوابیم» نوشته آدا کالهورن

آدا کالهورن در کتاب خاطراتش این پرسش را مطرح می‌کند که چرا زنان هم‌نسل او تا این حد خسته می‌شوند. کالهورن که با بحران میانسالی دست و پنجه نرم می‌کند در این کتاب ادعا می‌کند که زنان هم‌نسل او بیشتر از نسل‌های دیگر دچار خستگی و استرس می‌شوند.

  •  «زبان جادویی دیگران: کتاب خاطرات» نوشته ای. جی. کو

وقتی کو، شاعر ۱۵ ساله بود پدرش شغل مهمی در کره جنوبی به دست می‌آورد و خانواده‌اش پس از این اتفاق از هم می‌پاشد. کو به همراه برادرش در کالیفرنیا می‌ماند و پدر و مادرش کیلومترها دور می‌شوند. قرار بود این دوری موقتی باشد. مادر برای کو به زبان کره‌ای نامه می‌نویسد و تصمیمش برای ترک آمریکا را توضیح می‌دهد. کو در کودکی جملات کره‌ای را کاملاً متوجه نمی‌شد اما در بزرگسالی از نامه‌های مادرش رمزگشایی می‌کند. نامه‌هایی که مفاهیمی چون رهایی، بخشش، و قدرت عشق مادرانه را ارائه می‌کند.

  •  «رودخانه بلند روشن» نوشته لیز مور

ماجرای قتل چند زن که میکی فیتزپاتریک، افسر پلیس را عصبانی کرده است. میکی نگران خواهرش است که گم شده است و تلاش می‌کند قبل از اینکه خواهرش قربانی بعدی قاتل شود او را پیدا کند.

  •  «موضوعات گفت‌وگو» نوشته میراندا پاپکی

راوی ۲۱ ساله اولین داستان پاپکی نامی ندارد و به عنوان پرستار برادران دوستش در ایتالیا کار می‌کند. سال ۲۰۰۰ است و دخترک ۲۱ ساله یک شب در گفت‌وگو با مادر دوستش از دلشکستگی‌اش سخن می‌گوید. «موضوعات گفت‌وگو» بخش‌های مختلف زندگی دخترک از جمله ازدواج و مادر شدن را در بستر گفت‌وگوهایش با زن‌های مختلف نشان می‌دهد.

  •  «عصای کج» نوشته زورا نیل هرستون

طرفدارن نویسنده فقید نیل هرستون خوشحال باشند که مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاهش منتشر شده. هشت داستان از این مجموعه قبلاً در هیچ کتاب و مجله‌ای منتشر نشده است.

  •  «خدایان کوچک» نوشته مِنگ جین

یک زن جوان آمریکایی-چینی پس از مرگ مادرش، که پزشک بود، دوست دارد درباره‌اش بیشتر بداند. به امید کشف گذشته مادرش و یافتن پدر به چین سفر می‌کند. در آغاز کتاب به نظر روایت میل به ماجراجویی بیشتر است اما در ادامه نشان‌دهنده کنار آمدن زنی جوان با اندوه، مهاجرت، و ناپایداری خاطرات است.

  •  «تئاتر شب» نوشته ویگرام پارالکر

در یک روستایی در هندوستان یک جراح آماده ترک محل کار و رفتن به خانه است که خانواده‌ای به کلینیک مراجعه می‌کنند. این خانواده برای جراح توضیح می‌دهند که به قتل رسیده‌اند اما اگر زخم‌هایشان را تا قبل از طلوع آفتاب مداوا کند می‌توانند دوباره زندگی کنند!

  •  «کثیفی آمریکایی» نوشته جنین کامینز

در یکی از جذاب‌ترین داستان‌های این فصل لیدیا، شخصیت اصلی کتاب زندگی عادی دارد، مدیر یک کتابفروشی در مکزیک است، با یک خبرنگار ازدواج کرده و فرزند پسری دارد. یک روز مردی وارد کتابفروشی می‌شود و چند کتاب می‌خرد. موضوعی ساده که عواقب فاجعه‌باری به همراه دارد. مرد در واقع مدیر یک گروه تولید و فروش مواد مخدر است و لیدیا تصمیم می‌گیرد کتابی درباره او بنویسد اما اتفاقات بدی که در نتیجه این تصمیم رخ می‌دهد لیدیا و پسرش را رهسپار ایالات متحده می‌کند.

  •  «زمان خوبی را به آن‌ها نشان بده» نوشته نیکول فلاتری

نیکول فلاتری در اولین داستانش زنان را در دنیاهای مختلفی قرار می‌دهد که از دنیای کنونی‌مان هم عجیب‌تر است. تلاش نویسنده ایرلندی ارائه زنان در نقش‌های مختلف و در کشمکش با هویت، زنانگی، و هویت است.

  •  «محله چینی‌های داخلی» نوشته چارلز یو

ویلیس وو، شخصیت اصلی داستان دوست دارد ستاره سینما شود و پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه در چند نقش بازی می‌کند. همه نقش‌ها نشان‌دهنده شخصیت‌های شرق آسیایی هستند و از طریق این روایت موضوعاتی چون نژاد و کلیشه‌های نژادی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

  •  «من را به زمین ببر» نوشته پل یون

نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز با آخرین رمانش به یتیمانی که از جنگ به جا می‌مانند می‌پردازد. کتاب در دهه ۱۹۶۰ میلادی رخ می‌دهد و یتیمان در بیمارستانی که تازه از بمب‌گذاری نجات یافته است حضور دارند و منتظر نجات هستند اما وقتی جنگ ویتنام به طول می‌انجامد اوضاع هم پیچیده‌تر می‌شود.

کد خبر 476777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha