مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهوری سوریه اعلام کرد، دیدار میان رؤسای جمهوری روسیه و سوریه در دمشق بخشی از پاسخ به ترور سردار شهید سلیمانی است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بثینه شعبان به شبکه خبری المیادین گفت: سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه اهمیت زیادی دارد. این سفر در راستای جشن گرفتن پیروزی و بازگشت امنیت به دمشق است.

وی افزود: دمشق و مسکو از دهه‌های قبل هم‌پیمان هستند و هماهنگی میان دو طرف وجود دارد و این هماهنگی در مراحل آتی افزایش خواهد یافت.

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهوری سوریه تأکید کرد: تصمیم آزادی ادلب یک تصمیم نهایی است و ما نمی‌گذاریم این استان مرکز تروریست‌ها باشد. اسد و پوتین مصمم به نابودی تروریسم در ادلب هستند.

وی گفت: دیدار پوتین و اسد در دمشق بخشی از پاسخ به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است. او با اخلاق و عملش شهید سوریه، عراق و تمامی آزادگان در جهان است. من پیش‌بینی می‌کنم که یاد و خاطره شهید سلیمانی مثل یاد و خاطره گاندی و ماندلا در ذهن مردم بماند. نور آن‌ها خاموش نشده است و در این مساله هیچ مبالغه‌ای وجود ندارد. هرچه معرفت مردم نسبت به شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی و دیگر شهدا بیشتر می‌شود علاقه آن‌ها به این محور و مسیر نیز افزایش می‌یابد.

شعبان اضافه کرد: من معتقدم که شهادت او فرصتی برای وحدت آزادگان جهان برای مقابله با ظلم و تروریسم و آغاز جدیدی برای محور مقاومت برای مقابله با تروریسم است.

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهوری سوریه گفت: چیزی که اسرائیل انتظار آن را نداشت تولد این محور از ایران، عراق، سوریه و لبنان بود و هرگز از این به بعد نمی‌تواند یکی از این کشورها را هدف قرار دهد و هدف قرار دادن این شهدا هدف قرار دادن این محور بود. تصمیم ترور سلیمانی یک تصمیم صهیونیستی بوده و به نفع مردم آمریکا نیست. من معتقدم که پاسخ به ترور سلیمانی بزرگ‌تر از حد انتظار خواهد بود.

کد خبر 476710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha