اگر در ساعات اولیه روز گذرتان به میدان الف و خیابان‌های اطراف پالادیوم افتاده باشد حتما با صحنه محاصره این پاساژ با کله قندی‌ها(استوانه های ترافیکی)سرخ مواجه شده‌اید. کله‌قندی‌هایی که اجازه پارک خودرو در اطراف ساختمان پالادیوم را به کسی نمی‌دهد و این موضوع به ترافیک میدان الف و خیابان مقدس اردبیلی دامن زده است.

پارکینگ

همشهری آنلاین-مرضیه موسوی: کنار دیوارهای ساختمان پالادیوم غنیمت بزرگی برای خودروسوارانی است که دنبال جای پارک می‌گردند. با این حال کله قندی‌های قرمز رنگ پلاستیکی که نگهبانان پالادیوم آن‌ها را چیده‌اند به زبان بی‌زبانی می‌گوید :«پارک کردن ممنوع!» گاه این کله قندی‌ها برداشته شده و خودرویی جای آن پارک کرده است. «فرهاد حسن‌پور» ازکسبه قدیمی محله محمودیه می‌گوید :«نگهبانی پالادیوم اجازه پارک در نقاط کله قندی‌ شده را به مراجعان عادی این خیابان نمی‌دهد. به نظر می‌رسد تنها مغازه‌داران و کارکنان ساختمان پالادیوم حق استفاده از این جای پارک‌ها را دارند. در حالی که این محل‌های پارک در معبر کوچه‌ها هستند و کسی مالکیتی بر آن ندارد.» ترافیک در خیابان مقدس اردبیلی از غروب شدت می‌گیرد و عبور و مرور در این خیابان را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند. نبود پارکینگ عمومی در این خیابان و کافی نبودن تعداد پارکینگ‌های ساختمان پالادیوم باعث شده تا مشتریان و مراجعان این ساختمان برای پیدا کردن جای پارک مناسب دچار مشکل شوند. با این حال مجتمع پالادیوم با قرار دادن کله قندی‌ها در محل‌های مجاز پارک در کوچه‌های اطراف، معدود فرصت باقی مانده برای پارک مجاز را از خودروها می‌گیرد.

جریمه فایده ای ندارد
 سروان «علی فیروزی» پلیس راهور مستقر در خیابان مقدس اردبیلی می‌گوید :«از ساعت 5 غروب تا 11 شب ترافیک در خیابان مقدس اردبیلی به اوج خود می‌رسد. مشتریان پالادیوم بیشترین بار ترافیکی را برای این خیابان به وجود می‌آورند. تعداد پارکینگ‌های این ساختمان جوابگوی مراجعان نیست و افراد خودروهای خود را در کوچه‌های اطراف پارک می‌کنند.» نبود پارکینگ مناسب برای خودروهایی که به مراکز تجاری خیابان مقدس اردبیلی مراجعه می‌کنند باعث شده تا این افراد خودرو را در محل‌های نامناسب و به صورت دوبله پارک و آن را رها کنند. فیروزی می‌گوید :«افرادی که به مراکز تجاری این خیابان به خصوص پالادیوم می‌آیند مدت زیادی برای پیدا کردن جای پارک مناسب سرگردان می‌شوند و در نهایت خودرو خود را در جای نامناسبی پارک می‌کنند. این کار باعث بیشتر شدن گره ترافیک در این محدوده می‌شود. این افراد گاهی به هر قیمتی حاضرند خودرو خود را گوشه‌ای پارک کنند و جریمه نقدی آن‌ها هم فایده‌ای ندارد. در روزهای پایانی هفته و در اوج ترافیک، بین 20 تا 30 نفر از نیروهای راهور تنها در خیابان مقدس اردبیلی به سبک کردن بار ترافیکی مشغول هستند.» بیش از 5 سال از افتتاح رسمی مجتمع پالادیوم در زعفرانیه می گذرد؛ بزرگترین مجتمع تجاری این محدوده که روزانه بیش از هزار خودرو را به میدان الف می کشاند. به گفته خزانه‌داری پارکینگ پالادیوم تنها کارکنان و کسبه پالادیوم می‌توانند اشتراک پارکینگ این مجموعه را با پرداخت ماهیانه 100 هزار تومان دراختیار داشته باشند. هزینه استفاده عمومی از پارکینگ پالادیوم ساعتی 3 هزار تومان است.

کد خبر 476425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha