جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

محققان به تازگی متوجه شده‌اند میزان شیوع بیماری رفتاری اوتیسم در بین نوزادانی که به صورت نارس و پیش از موعد مقرر به دنیا آمده‌اند، بیشتر از سایرین است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این محققان با مطالعه 91 کودک 18 ماهه تا 2 ساله و در دانشگاه مک‌گیل کانادا انجام شده است. محققان متوجه شدند یک‌چهارم نوزادان نارس، در این سن و سال، به اوتیسم مبتلا می‌شوند.

البته این به این معنی نیست که تولد زودتر از موعد، علت اصلی بروز اوتیسم است، اما به گفته این محققان، ممکن است شرایطی که منجر به این تولد زودرس شده یا درمان‌های انجام‌شده برای احیای این نوزادان، تاثیری بر بروز اوتیسم در آنها داشته باشد.

اوتیسم به طیفی از اختلالات رفتاری اطلاق می‌شود که در آن کودک توانایی کافی برای برقراری ارتباط با دیگران را ندارد و ممکن است با برخی رفتارهای کلیشه‌ای، تهاجمی، پرخاشگری و نیز عقب‌ماندگی ذهنی همراه باشد.

علت اصلی این بیماری هنوز شناخته نشده و همچنین برای آن هنوز درمان موثری یافت نشده است، اما از آنجا که تشخیص زودرس آن ممکن است باعث شود بتوان با برخی درمان‌های رفتاری و آموختن مهارت‌های ارتباطی از پیشرفت آن جلوگیری کرد، تلاش‌های پزشکی بر تشخیص زودهنگام آن متمرکز است. هم‌اکنون توصیه می‌شود همه کودکان در سن 2 سالگی از لحاظ مهارت‌های ارتباطی ارزیابی شوند و در صورت شک به وجود مشکل در این زمینه، حتما درمان‌های لازم برای آنها شروع شود. نتایج این مطالعه جدید قرار است در شماره آوریل نشریه علمی «پدیاتریکس» منتشر شود.

کد خبر 47639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز