سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: ۷۵۵ پرونده قاچاق سوخت به ارزش ریالی ۴۸ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در استان تشکیل شده است.  

قاچاق سوخت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، نجیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران از تشکیل ۷۵۵ پرونده قاچاق سوخت در استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در مجموع ۹۷۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.  

به گفته وی، ارزش ریالی پرونده‌های مرتبط به قاچاق سوخت استان ۴۸ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال و میزان محکومیت ۴۸ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال بوده است.  

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: ۶۱۸ پرونده تشکیل شده با ارزش ریالی ۲۹ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال و محکومیت ۳۰ میلیارد و ۸۹۸ میلیون ریال مربوط به قاچاق ۶۶۶ هزار لیتر قاچاق نفت گاز بوده است.  

حسینی از تشکیل ۱۲۸ پرونده در رابطه با قاچاق بنزین در ۹ ماهه امسال در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی ۱۷۴ هزار لیتر بنزین قاچاق کشف شده براساس نظر کارشناسان ۱۳ میلیون و ۲۷۵ هزار ریال و میزان محکومیت در نظر گرفته ۹ میلیارد و ۸۱۸ میلیون ریال بوده است.  

وی با تاکید بر این‌که در بحث قاچاق سوخت نفت سفید کمترین میزان را به خود اختصاص داده است، گفت: در مجموع ۱۳۲ هزار و ۶۲۰ لیتر نفت سفید قاچاق در مرزهای استان کشف شده و با تشکیل ۹ فقره پرونده به ارزش ریالی ۸ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال به همین میزان متخلفین محکوم شده اند.

تشکیل ۳۳ پرونده قاچاق دام در کردستان

حسینی در ادامه گفت: از اول امسال تاکنون ۱۵ فقره پرونده مربوط به قاچاق دام سبک شامل ۷۶۶ راس و ۱۸ فقره پرونده دام سنگین شامل ۱۳۰ راس در این استان تشکیل شده است و تاکنون ۳۳ پرونده قاچاق دام سبک و سنگین در استان تشکیل شده است.  

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان خاطرنشان کرد: ارزش ریالی میزان کشفیات دام قاچاق در استان ۲۸ میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان و محکومیت در نظر گرفته شده ۲۵ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال بوده است.  

حسینی از کاهش میزان قاچاق دام و پرونده‌های تشکیل شده در این راستا در استان خبر داد و گفت: بیشترین قاچاق دام استان از طریق چرای دام در شهرهای مریوان، سروآباد و بانه انجام می‌شود.  

وی در پایان اضافه کرد: در فصل پاییز و زمستان به دلیل وضعیت جوی و بسته شدن مسیرها قاچاق دام به صفر می‌رسد.  

کد خبر 476326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha