سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء اعلام کرد: ظرف ۲۴ ساعت پیش رو، رهبران مقاومت اسلامی عراق گردهم خواهند آمد تا جبهه‌ای متحد علیه اشغالگران آمریکایی تشکیل دهند.

نصر الشمری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نصر الشمری با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمان فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس جانشین بسیج مردمی عراق و هشت نفر از یاران ایشان با بیان این که برای نبرد آماده‌ایم و شهادت عده‌ای از هم‌رزمانمان تغییری در این معادله ایجاد نمی‌کند، تاکید کرد: هم‌تراز با خون شهدایمان، به دشمن آمریکایی ضربات دردناک وارد خواهیم ساخت.

سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در گفت‌وگو با شبکه المیادین افزود: آمریکا فریبکار، غیرقابل اعتماد و متجاوز است.

وی با بیان این که واشنگتن همه تلاش خود را برای فریب جامعه عراق و ایجاد شکاف در روابط استراتژیک بغداد - تهران به‌کار بست ولی ناکام ماند، تصریح کرد: ما هیچ‌گاه نسبت به عملکرد آمریکا در عراق اطمینان نداشتیم. بر خلاف ایران که در سخت‌ترین شرایط کنار ما ایستاد، حضور آمریکایی‌ها در عراق به عملیات نیروهای امنیتی در مقابله با داعش ضربه می‌زد و در همه زمینه‌ها زیان‌بار بود.

الشمری ادامه داد: حمله به مقرهای الحشد الشعبی، در واقع ساعت صفر آمریکایی‌ها برای آغاز جنگ علیه مقاومت بود و ما نیز متقابلا جنگی را علیه حضور نظامی آن‌ها در منطقه آغاز می‌کنیم و هرجا دسترسی داشته باشیم به آمریکا ضربه خواهیم زد.

وی با تاکید بر آن که آمریکا مصداق دقیق تروریسم بین‌الملل است، افزود: مقاومت، خسارت‌های سهمگینی را به آمریکا در عراق وارد کرده است، به‌نحوی که یانکی‌ها در مقطعی مجبور به خروج از عراق شدند.

وی در قسمتی دیگر از سخنانش گفت: واکنش عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به اقدامات آمریکا تاکنون مثبت بوده و اکنون وزارت خارجه ایالات‌متحده ناامید شده است.  

الشمری با تاکید بر این که سفارت آمریکا در بغداد پایگاه نظامی و لانه جاسوسی برای سیا و موساد است، گفت: هزاران سرباز مارینز در این سفارتخانه حضور دارند که برای ما هدف بالقوه محسوب می‌شوند.

وی در خصوص نگاه فرمانده شهید نیروی قدس سپاه به رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی نیز گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همواره با نگاهی پدرانه به مجاهدان می‌نگریست، در بند پروتکل‌های رایج نظامی نبود و هیچ‌گاه به حفظ جان خود نمی‌اندیشید و اگر تحریک رژیم‌های صهیونیستی و سعودی نبود، ترامپ جرأت ارتکاب چنین جنایتی را نداشت.

سخنگوی نجبا در خاتمه بیان داشت: در طول زندگی‌ام ندیده بودم که خون شهیدی به این سرعت ثمربخش باشد. بدون شک ثمره بزرگ خون این شهدا با یاری خدا زوال اسرائیل خواهد بود.

پهپادهای متجاوز آمریکایی روز جمعه (۱۳ دی ماه) کاروان حامل سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی مهندس جانشین نیروهای بسیج مردمی عراق را با موشک هدف قرار دادند که این اقدام تروریستی منجر به شهادت این دو فرمانده دلاور و هشت نفر دیگر از یاران ایشان شد.

کد خبر 476314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha