پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

دختر دانشجوی رشته کارگردانی با همدستی یک مرد عراقی و پسری ایرانی کیف پول زوج عراقی را سرقت کردند.

دادگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، صبح یازدهم اردیبهشت امسال یکی از اتباع عراقی به دادسرای شهر ری مراجعه و شکایتی در خصوص سرقت کیف دستی اش طرح کرد. بلافاصله پرونده برای بررسی‌های تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

شاکی در بیان ماجرا اظهار کرد: از کشور عراق برای معالجه به تهران آمدم، در ساعت ۱۱:۰۰ صبح درحالی که به همراه همسرم قصد رفتن به بیمارستان را داشتم سرنشین یک دستگاه خودرو سواری پراید از خودرو پیاده و با قاپیدن کیف دستی‌ام که حاوی دو میلیون تومان وجه نقد، یکصدهزاردینارعراقی و دو دستگاه تلفن همراه و غیره بود، سوار بر خودرو شده و از محل گریختند.

سرهنگ کارآگاه «کرم یوسف وند» رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت با اعلام این خبر گفت: کارآگاهان با حضور در محل وقوع سرقت، تصویر ناخوانایی از پلاک خودرو سارقان به‌دست آوردند که با تلاش کارآگاهان شماره اصلی خودرو سارقان شناسایی شد ولی پس از استعلام مشخص شد که خودرو سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت در محدوده پایگاه سوم پلیس آگاهی دارد تا اینکه خودرو سرقتی توسط مأموران کلانتری حکیمیه تهرانپارس به‌صورت رها شده کشف و به پارکینگ منتقل شد.

 کارآگاهان در بررسی از داخل خودرو سرقتی یک قطعه کارت ملی مربوط به خانمی میانسال را کشف کردند، از آنجا که احتمال سرقت توسط این خانم ضعیف بود در اقدامات پلیسی مشخص شد این خانم فرزندی به‌نام فرید ۲۵ ساله دارد که سابقه دار بوده و به دفعات مختلف به جرم سرقت دستگیر شده است.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه تصویر فرید به مالباخته نشان داده شد، گفت: مالباخته به محض مشاهده تصویر فرید وی را به‌عنوان سارق اموالش و سرنشین خودرو شناسایی کرد.
 فرید در تحقیقات اولیه اظهار داشت: نقشه سرقت را همدستم به‌ نام روشا که دختری ۲۲ساله و دانشجوی کارگردانی است کشید. در ابتدا خودرو را در محدوده فاطمی سرقت کردیم و پس از سرقت کیف دستی اتباع عراقی از محل گریختیم.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی عنوان داشت: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه روشا در محدوده نیاوران شناسایی و با دستور قضایی وی نیز دستگیر و به پایگاه نهم انتقال یافت.

وی اظهار داشت، دانشجوی کارگردانی بوده و به‌خاطر رابطه دوستی با فرید در سرقت‌ها با وی همکاری داشت. وی همچنین اعتراف کرد که فردی عراقی به‌نام محمود، ساکن دولت آباد آمار رفت و آمد شاکی را به او اطلاع‌رسانی می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه محمود نیز در یک عملیات پلیسی دستگیر و در پایگاه نهم به جرم خود اعتراف کرد، گفت: با شناسایی و دستگیری همه متهمان پرونده، هر سه متهم با دستور مقام قضایی روانه زندان شدند.

کد خبر 476303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha