سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
۰ نفر

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گفت: طبق آمارها رشد جمعیت استان اردبیل ۳۵صدم درصد است که علت اصلی کاهش جمعیت، کنترل جمعیت در سال‌های گذشته بوده است.

نشاط اجتماعی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، شفیع شفیعی، سه‌شنبه ۱۷ دی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اردبیل با بیان اینکه تاثیرات برنامه‌های حوزه اوقات فراغت باید بر نشاط اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد اظهار کرد: یکی از راه‌های ارزیابی این تاثیرات نظرسنجی عمومی از افرادی است که در برنامه‌ها شرکت کرده‌اند.  

وی افزود: اما روش دیگری که بهتر جواب خواهد داد روش آزمایشی و تجربی است که باید جامعه مورد نظر قبل و بعد از شرکت در برنامه بررسی شود.  

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: ایجاد فضای با نشاط در جامعه باید در اولویت تمامی دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد، هر چقدر در جامعه نشاط معنوی افزایش یابد به همان اندازه شاهد کاهش آسیب‌های‌اجتماعی خواهیم بود و در آن زمان می‌توانیم جامعه‌ای پویا داشته باشیم.  

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر کاهش جمعیت به یکی از معضلات اساسی جامعه تبدیل شده و طبق آمارها رشد جمعیت استان اردبیل ۳۵صدم درصد است که علت اصلی کاهش جمعیت، کنترل جمعیت در سال‌های گذشته بوده است.  

شفیعی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با برنامه‌ریزی مناسب کارهای خود را پیش ببرند، اگر اوقات فراغت بدون برنامه‌ریزی باشد، نه تنها مفید نخواهد بود بلکه منجر به هدر رفت انرژی، بودجه و حتی منجر به افزایش آسیب‌های‌اجتماعی می‌شود.  

در ادامه این جلسه ۶ دستگاه برتر حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت از جمله سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، کانون فرهنگی هنری مساجد، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثاگران و اداره کل بهزیستی استان مورد تجلیل قرار گرفتند.  

همچنین از ۴ سازمان مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل شامل؛ انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل، مطالعات عصر پژوهش، فناوران جوان سبلان و کارآفرینان کوشای آرتاویل تجلیل شد.  

کد خبر 476300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha