مراسم تشییع پیکر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری از ساعت ۷:۳۰ صبح از میدان آزادی شهر کرمان آغاز شد.

تشييع پيكر سردار سليماني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در نخستین ساعات بامداد امروز پیکر مطهر شهیدان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار پورجعفری با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مدیران وارد فرودگاه کرمان شد.

برخی اخبار حکایت از تغییر محل آرامگاه ابدی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دارد که در مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان دقایقی پیش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل اینکه محلی که سردار سلیمانی وصیت کرده اند (در کنار مزار شهید یوسف الهی) به ساختمان مهدیه گلزار شهدای کرمان نزدیک است و با توجه به حجم زیاد تشییع کنندگان پیشنهاد داده ایم که محلی را نیز در وسط گلزار شهدای کرمان تهیه کنند که تا این لحظه هنوز محل دقیق خاکسپاری معلوم نیست و متظر تصمیم نهایی هستیم.

طبق برنامه های اعلامی از سوی ستاد تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی در کرمان، قرار است مراسم تشییع از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز با حضور معاون اول رییس جمهور، وزرای بهداشت و نفت، استانداران خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و با سخنرانی سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز و پس از آن تشییع پیکر مطهر شهیدان سلیمانی و پورجعفری از میدان آزادی به سمت گلزار شهدای شهر کرمان بر روی دستان عاشقان به نظام و ولایت آغاز شود.

با توجه به حضور پرشکوه، حماسی و میلیونی مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار قم در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش و طولانی شدن این آیین در قم، آئین وداع با پیکر مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی که قرار بود شب گذشته در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شود لغو شد.

از ساعات اولیه صبحگاه امروز حضور مردم در میدان آزادی کرمان (آغاز مراسم تشییع) و مسیرهای منتهی به گلزار شهدا جالب توجه است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دوشنبه بر پیکر سردار شهید سلیمانی و همرزمانش نماز خواندند و سپس پیکر شهدای مقاومت بر دستان مردم تهران از میدان انقلاب تا میدان آزادی تشییع شد.

پیکر سردار شهید سلیمانی پس از تشییع در قم به کرمان منتقل و در روزهای گذشته نیز در مشهد و اهواز با حضور تاریخی و حماسی مردم بدرقه شد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

کد خبر 476187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha