جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد اگر احضار شود، در محاکمه استیضاح ترامپ در مجلس سنای این کشور شهادت خواهد داد.

Bolton

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان بیانیه بولتون در هنگامی منتشر می‌شود که دادگاه‌ها هنوز درباره اینکه آیا او باید برای شهادت در روند استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان حاضر شود، رایی صادر نکرده‌اند.

مجلس نمایندگان هیچگاه بولتون را احضار نکرد و دموکرات‌ها احضاریه خود برای معاون سابق بولتون را هم پس از اینکه او حاضر به پذیرش آن نشد و قضیه به دادگاه ارجاع شد، پس گرفتند، چرا که می‌خواستند تحقیقات استیضاح را به سرعت پیش ببرند و نمی‌خواستند منتظر تصمیم دادگاه در این باره بمانند.

اکنون بولتون در بیانیه‌ای که روز دوشنبه ۱۶ دی ماه منتشر کرد، می‌نویسد: « بر این اساس، از آنجایی که شهادت دادن من دوباره موضوعیت پیدا کرده است، مجبورم موضوعات جدی متعارضی را در حد توانم، بر پایه ملاحظه و بررسی دقیق حل‌وفصل کنم. من به این نتیجه رسیده‌ام که در صورت صدور احضاریه مجلس سنا برای دادن شهادت‌، آماده شهادت دادن هستم.»

بیانیه بولتون احتمالا باعث فشارهای جدیدی از جانب دموکرات‌ها بر میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا می‌شود تا اجازه حضور شاهدان را در محاکمه استیضاح بدهد، یعنی تقاضایی که چاک‌ شومر، رهبر اقلیت سنا و رهبران دموکرات در مجلس نمایندگان در هفته‌های اخیر دنبال می‌کرده‌اند.

تا به حال مک‌کانل در برابر تقاضاهای شومر برای حضور شاهدان در محاکمه ترامپ در مجلس سنا مقاومت کرده و در عوض خواستار توافقی بر سر قواعد محاکمه در سنا شده است که پرسش از شاهدان را فعلا کنار می‌‌گذارد.

در میان این بن‌بست در مجلس سنا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان هم هنوز دو بند استیضاح ترامپ را پس از تصویب در صحن مجلس در ماه پیش به طور رسمی به مجلس سنا نفرستاده است.

کد خبر 476168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha