وضعیت منابع آبی استان مازندران توانسته امید را در دل کشاورزان این دیار پرورش دهد و نوید سال زراعی خوب را به آنان می‌دهد.

سدهای مازندران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس از شهرستان ساری، از ابتدای امسال شاهد بارش‌های خوبی در استان مازندران بودیم به‌طوری‌که کشاورزی سال زراعی را بدون مشکل کم‌آبی پشت سر گذاشتند و باتوجه به وضعیت بارش‌ها امیدوار هستند سال زراعی پیش رو را نیز بدون تنش آبی پشت سر بگذارند.

مازندران استان کشاورزی است و مردم ما چشم امیدشان به آسمان است و هرمیزان که باران بیشتر باشند نگرانی مردم این دیار کمتر خواهد بود.

درحال حاضر شرایط به گونه‌ای است که وضعیت منابع آبی استان مازندران توانسته امید را در دل کشاورزان این دیار پرورش دهد و نوید سال زراعی خوب را به آنان می‌دهد.

سد شهید رجایی ساری بعد از حسرت ۶ ساله بهار امسال سرریز شد که تاییدی بر شرایط خوب آبی است و باتوجه به شرایط خوب آبی احتمال سرریز شدن آن در سال آبی جاری نیز وجود دارد که این موضوع کشاورزان این دیار را دلگرم می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۶۰ میلیون متر مکعب آب در سدهای استان مازندران ذخیره شده است.  

محمدابراهیم یخکشی افزود: تاکنون سدهای کوچک استان از جمله شیاده بابل، میجران رامسر، سنبل‌رود شیرگاه، الیمالات نور و صلاح‌الدین‌کلای نوشهر به‌صورت کامل آب‌گیری شد.

وی تصریح کرد: حجم ذخیره آب در سد شهید رجایی ساری ۱۱۷ میلیون متر مکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران ادامه داد: همچنین حجم ذخیره آب در سد البرز به ۱۲۱ میلیون متر مکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این مسئول افزود: تاکنون حدود ۸۰ درصد از حجم مخازن سدهای استان آبگیری شد، این درحالی است که مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۵ درصد کمتر از این میزان است.

یخکشی اظهار کرد:  با وجود ۸۰۰ قطعه آب‌بندان در مازندران، حدود ۴۵ درصد از حجم آب‌بندان‌های استان نیز آبگیری شده است.

وی در پایان گفت: سدهای مازندران نقش مهمی در کنترل سیلاب دارند و امیدواریم با ادامه بارش‌ها شاهد سرریز شدن سدهای مازندران قبل از آغاز فصل زراعی باشیم.

کد خبر 476011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha