عادل عبدالمهدی در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد که مقام‌های بغداد در حال حاضر بر روی اجرای قطعنامه اخیر پارلمان عراق برای اخراج نظامیان خارجی از این کشور کار می‌کنند.

عبدالمهدی

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: دفتر عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای درخصوص گفت‌وگویش با ژان ایولودریان وزیر امور خارجه فرانسه عنوان کرد: نخست‌وزیر عراق در این گفت‌وگوی تلفنی گفت مقام‌های عراقی مربوطه در وزارتخانه‌های مختلف دولت، در حال آماده‌سازی سندی درخصوص تشریح گام‌های قانونی و فرایندی لازم برای اجرای قطعنامه مربوط به خارج شدن نظامیان خارجی هستند.

در این بیانیه آمده است: لودریان با ابلاغ پیام امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه از خواسته او برای اعطای زمان بیشتر به منظور بحث درباره آینده حضور سربازان خارجی در عراق به نحوی که به حاکمیت عراق نیز احترام گذاشته شود، صحبت کرد.

دولت لندن نیز در پی تصویب طرح پیشنهادی پایان دادن به حضور نظامیان خارجی در عراق در پارلمان این کشور، از بغداد خواسته به سربازان این کشور اجازه دهد همچنان در عراق مانده و به جنگ با داعش ادامه دهند.

خبرگزاری پرس اسوسیشن انگلیس نوشت: دومنیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس با نخست وزیر و رئیس جمهور عراق گفتگو کرده و از او خواسته ضمن صدور مجوز برای تمدید حضور نظامیان انگلیسی در این کشور، در جهت کاستن از تنش‌ها در منطقه تلاش کنند.

پارلمان عراق حکم به خروج نیروهای خارجی و آمریکایی از خاک این کشور داد. {توضیحات بیشتر}

کد خبر 475865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد محمدخانی IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
    2 0
    از عادل عبدالمجید میخواهیم زمان به آنها ندهد.آنها زمان میخواهند تا دسیسه کنند