گردان‌های حزب‌الله روز شنبه از تمامی نیروهای عراقی خواست از پایگاه‌های آمریکایی فاصله بگیرند.

حزب الله عراق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، گردان‌های حزب‌الله عراق روز شنبه از تمام نیروهای امنیتی عراق خواست تا فاصله یک‌کیلومتری پایگاه‌های آمریکایی دور شوند.

حزب‌الله عراق از تمامی فرماندهان سازمان‌های امنیتی خواست تا اجازه ندهند تا نیروهایشان به عنوان سپر انسانی اشغالگران تبدیل شوند.

کتائب حزب الله عراق از گروه‌های زیر مجموعه سازمان الحشد الشعبی عراق که شهید ابومهدی المهندس نیز از فرماندهان این گروه مقاومت در عراق بود. این گروه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنایت ترور سردار سلیمانی و ابومهدی معاون سازمان الحشد الشعبی آغازی برای پایان حضور آمریکا در عراق است.

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است. 

کد خبر 475527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    0 0
    امیدوارم این آتش درخانه ترامپ روشن شود،به امیذخدا همینطور هم میشه.