دبیر انجمن چشم‌پزشکی ایران درباره تبعات و عوارض استفاده از لنزهای چشمی که در آرایشگاه‌ها عرضه می‌شود هشدار داد.

لنز زیبایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، برخی از آرایشگاه‌ها برای زیبایی بیشتر به مراجعان خود استفاده از لنز را پیشنهاد می‌دهند. در اکثر موارد این لنزها استاندارد نیستند و باعث آسیب جدی به چشم‌ها می‌شوند. 

علی صادقی طاری، دبیر انجمن چشم‌پزشکی ایران، گفت: لنز چشمی به عنوان وسیله‌ای شناخته می‌شود که کاربرد پزشکی دارد و ممکن است در موارد خاص برای زیبایی از لنز استفاده شود که در این صورت نیز باید با چشم‌پزشک مشورت شود.

وی با انتقاد از عرضه لنزهای چشمی در آرایشگاه‌ها بیان کرد: لنز چشمی را نمی‌توان همه‌جا تجویز کرد، زیرا برای استفاده از این لنزها باید از سلامت چشم اطمینان داشت.

صادقی ادامه داد: برای استفاده از لنز باید چشم عاری از هر نوع بیماری باشد. لازم است افراد حتی اگر می‌خواهند برای زیبایی از لنز چشمی استفاده کنند، چشم‌پزشک آن‌ها را معاینه کند. 

دبیر انجمن چشم‌پزشکی ایران به لنزهای اجاره‌ای اشاره کرد و افزود: عفونت‌های چشمی از تبعات استفاده از لنزهای اجاره‌ای است که سلامت بینایی افراد را تهدید می‌کند. معاینه چشم قبل از استفاده از لنز بسیار مهم است به طوری که فردی که خشکی چشم دارد نمی‌تواند از لنزهای چشمی استفاده کند. 

کد خبر 475477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha