نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از ایجاد رونق کاری در چاپخانه‌های کشور طی سه ماه پایان سال به دنبال کاهش قیمت کاغذ و افزایش سفارش‌های ناشران خبر داد.

چاپخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، بهمن پورمند، نایب‌رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، با اشاره به وضعیت این روزهای چاپخانه‌ها در تهران گفت: از دو سه ماه پیش که قیمت کاغذ در بازار روند کاهشی پیدا کرد بسیاری از ناشران و سفارش‌دهندگان کارهای چاپی توانستند بار دیگر به بازار برگردند.
 
وی افزود: این موضوع موجب ایجاد رونق و چرخش نقدینگی در کار چاپخانه‌دارانی شد که طی ماه‌های قبل به‌دلیل رکود در بازار بیکار شده بودند.
 
پورمند با بیان اینکه اکنون رکود در چاپخانه‌ها کمرنگ‌تر شده است، گفت: این‌روزها ناشران به‌دنبال چاپ کتاب‌های خود برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستند و همین موضوع به افزایش سفارش کار در چاپخانه‌ها منجر شده است.
 
به گفته وی، از سوی دیگر به مناسبت پایان سال و آغاز سال جدید، حجم زیادی سررسید و تقویم سفارش داده شده که به کمک چاپخانه‌داران آمده است.
 
پورمند همچنین به ارزان‌ شدن سایر مواد اولیه اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در مقایسه با سال گذشته در همین موقع که قیمت کاغذ و دیگر مواد اولیه مانند مرکب و زینک بسیار بالا بود، قیمت‌ها کاهش زیادی داشته و همین موضوع چرخ‌های صنعت را به حرکت در آورده است.
 
وی تاکید کرد: خوشبختانه تعدیل قیمت مواد اولیه در حوزه‌های مختلف چاپ و نشر به نفع صنعت بوده است و امیدواریم شرایطی از سوی دولت و واردکنندگان ایجاد شود که قمیت‌ها ثبات داشته باشند تا بسیاری از فعالان این حوزه بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

کد خبر 475403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha