احمدرضا اعتماد مظاهری مدیرعامل شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با مهر، با انتقاد از مقررات اخیر گمرکی وضع شده در مورد ترخیص کالاهای وارداتی ازجمله کاغذ و مقوا، گفت: مقررات جدید اعلام‌شده به گمرکات فاقد کارشناسی دقیق و عملی بوده و به همین جهت از اواخر فروردین سال‌جاری واردکنندگان ازجمله شرکت تعاونی چاپخانه‌داران نتوانسته‌اند کالاهای خود را با سهولت از گمرکات ترخیص کنند.

 وی افزود: سابقا ظرف کمتر از یک هفته کالاها از گمرکات به سمت انبارهای مقصد بار می‌شد، اما اکنون با وجود کمبود و گرانی، کالاهایی مانند کاغذ و مقوا در انبار معطل و بلاتکلیف مانده و تعاونی نتوانسته نسبت به توزیع آنها و تأثیر و تعدیل در قیمت‌های بازار اقدام کند. مظاهری از مسئولان ذی‌ربط خواست با نگاهی همه‌جانبه و کارشناسانه در مقررات جدید تجدیدنظر به عمل آورند تا از پیچیدگی‌ها و صف و تراکم کالا در گمرکات که مسلماً مفاسد اداری به همراه خواهد داشت، حتی‌الامکان پرهیز شود.

به‌گفته وی، شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران در روزهای پایانی سال 91برای واردات 2محموله کاغذ و مقوا یکی کاغذ گلاسه و دیگری مقوای پشت طوسی، ثبت سفارش کرده که این محموله‌ها از اوایل امسال در گمرک بندرعباس منتظر صدور برگه ترخیص هستند.

کد خبر 217704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز