هم‌رزم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به نقل از این شهید بزرگوار گفت: در گلزار شهدای کرمان بودیم که ایشان آرزو کردند ان شاالله هزار و دوازدهمین شهید کرمان باشم و این‌چنین هم شد.

سردار قاسم سلیمانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار محمدرضا حسنی سعدی شنبه چهاردهم دی افزود: سردار سلیمانی عید امسال برای ادای احترام به گلزار شهدای شهر کرمان آمده بود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی بر سر مزار مادر همسرش رفتند و فاتحه خوانند، محافظان و مسئولانی که همراه ایشان بودند کنار بودند و سردار وسط گلزار شهدا تنها ایستاده بود و داشت گریه می‌کرد.

سردار حسنی سعدی گفت: من جلو رفتم و احوالپرسی کردم و با هم صحبت کردیم و در ادامه گفتم این گلزار هزار و یازده شهید دارد، سردار سلیمانی در ادامه صحبت من گفت: ان‌شاالله هزار و دوازدهمین شهیدش من باشم، گفتم ان شا الله شما ۱۲۰ سال خدمت کنید.

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان گفت: سردار سلیمانی در ادامه اشاره کرد به محل کنار قبر شهید یوسف الهی، خطاب به ایشان گفتم شما پیغام دادید به دو نفر از دوستان تا زمانی که شهید شدید کنار قبر شهید یوسف الهی دفن شوید؟ گفت اگر جا نبود همین دور و برها.

وی تاکید کرد: حاج قاسم یک تفکر، جریان و مکتب بود. او خودش صاحب سبک بود، قاطعیت، شجاعت، جسارت، رافت، ادب، اخلاق، مهربانی و دلسوزی را همه با هم داشت و در یک کلام جمع اضداد بود.

سردار حسنی سعدی تصریح کرد: سپهبد سلیمانی فوق‌العاده مهربان بود و چقدر به خانواد شهدا ارادت داشت.

کاش من به جای سردار رفته بودم 

سردار حسنی سعدی گفت: شب گذشته رفتیم منزل مادر شهید علی شفیعی، مادر شهید شفیعی می‌گفت کاش به جای سردار من رفته بودم.

اگر حاج قاسم از زمین خوردن من مطلع بود احوالم را می‌پرسید 

سردار حسنی سعدی افزود: چندی قبل مادر شهیدان محمدآبادی به من گفت: من روز عاشورا زمین خوردم، اگر حاج قاسم می‌دانست، احوالی از من می‌پرسید.

وی ادامه داد: ارتباط تلفنی سردار حاج قاسم سلیمانی را با مادر شهید برقرار کردیم و آنها با هم صحبت کردند و سردار احوال مادر شهیدان محمدآبادی را جویا شد.

سردار حسنی سعدی گفت: مادر شهید گوشی تلفن را می‌بوسید و می‌گفت مادر دورت بگردم، کجایی.

شهادت مزد ۴۰ سال خدمت حاج قاسم بود 

سردار حسنی سعدی افزود: خانواده شهدا و مردم خیلی دوستش داشتند و الان نیز با خون پر برکتشان برای جوانان قهرمان هستند و جریان مقاومت در سراسر کشورها به پا می‌خیزد و راه و رسم ایشان را برای خودشان بر می‌گزینند و این از حداقل‌های برکت خون ایشان است.

وی اظهار کرد: ایشان اجر مزد ۴۰ سال خدمت خود را گرفت زیرا حاج قاسم ۴۰ سال پوتین را از پایش در نیاورد.

سردار حسنی سعدی تصریح کرد: ایشان استراحت و مرخصی نداشت و فقط در صدد شهادت بود.

سوزناک‌ترین گریه برای امام حسین (ع) را سردار سلیمانی داشت 

همرزم سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس گفت: ایشان به امام حسین‌(ع) ارادت خاص داشت و اگر ۱۰ هزار نفر در یک مجلس بودند و روضه امام حسین‌(ع) خوانده می‌شد ایشان از همه ۱۰ هزار نفر سوزناک‌تر و خالصانه‌تر گریه می‌کرد.

برخی معتقد بودند سردار سلیمانی هر چه دارد به خاطر نیکی به پدر و مادر است 

وی گفت: سردار سلیمانی به پدر و مادرشان احترام می‌گذاشتند، پدرشان را به حمام می‌بردند و لباس می‌پوشاندند و در آفتاب زمستان فرش و پتو می‌گذاشتند تا پدرشان استراحت کند.

سردار حسنی سعدی افزود: دست و پای پدر و مادرش را می‌بوسید، دوستان می‌گفتند خدا هر چه به ایشون داده فقط به خاطر احترامی است که به پدر و مادرش می‌گذارد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی همچنین به علما خیلی احترام می‌گذاشت.

سردار حسنی سعدی اظهار کرد: سردار مهربانی به مهمانانش احترام می‌گذاشت و گاهی با پای برهنه تا دم در مهمانش را بدرقه می‌کرد.

پای برهنه برای دیدار خانواده شهدا 

مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان گفت: پنج دقیقه به اذان مغرب و عشا بود، خدمت سردار سلیمانی عرض کردم، منزل فرزند شهید شجاعی و خانمش فرزند شهید حاج مجید زینلی در همین نزدیکی است برویم احوالشان را بپرسیم.

سردار حسنی سعدی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی نگاهی به کفش ها انداخت و چون کفش هایش را ندید، پای برهنه در کوچه راه افتاد و گفت سریع بریم احوالی بپرسیم و بر گردیم برای نماز.

وی افزود: توی کوچه با پای برهنه می‌رفت کفش هایم را در آوردم گفتم کفش های مرا بپوش گفت نه.

سردار حسنی سعدی تاکید کرد: سردار سلیمانی بسیار انسان بزرگی بود ان شاالله خدا به برکت خون ایشان جبهه مقاومت را قوی تر و دشمنان را خار و ذلیل تر خواهد کرد.

کد خبر 475286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha