نیویورک تایمز در گزارشی چگونگی شهادت سردار سلیمانی در عراق را تشریح کرد.

MQ-9

به گزارش همشهری آنلاین، نیویورک تایمز نوشت: دو پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper موشک‌هایی به یک کاروان شامل دو خودروی حامل شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید مهدی المهندس فرمانده نیروهای حشد الشعبی عراق که از فرودگاه بین‌المللی بغداد خارج می‌شدند، شلیک کردند.

نیویورک تایمز درباره چگونگی شناسایی محل سردار سلیمانی به نقل از فرماندهان و مقامات اطلاعاتی فعلی و پیشین آمریکا می‌نویسد این حمله به طور اختصاصی بر مبنای اطلاعات طبقه‌بندی‌شده به دست آمده از «خبرچین‌ها، ردیابی الکترونیکی، هواپیماهای تجسسی و سایر وسائل مراقبتی» انجام شد.

 این واقعیت که حمله به ماشین‌ها به محض خروج از فرودگاه انجام نشان می‌دهد که پهپادها از قبل در آسمان منطقه در وضعیت «انتظار فرود» قرار داشته و منتظر لحظه حمله بوده‌اند. 

آمریکا پایگاه علمیاتی پهپاد در عراق ندارد و فقط سه پایگاه پهپاد در کشورهای مجاور هستند که سابقه انجام حمله در عراق را دارند. پایگاه هوایی علی السالم در کویت، پایگاه هوایی عدید در قطر و پایگاه هوایی الظفره در امارات.

حتی اگر این پهپادها از نزدیک‌ترین پایگاه هوایی در کویت پرواز کرده باشند، حدود ۵۷۰ کیلومتر را باید می‌پیمودند تا به هدفشان برسند و چنین کاری از پهپادهای MQ-9 Reaper برمی‌آید که برد پروازی بیش از ۱۸۰۰ گیلومتر دارند و سرعت حداکثرشان به ۴۸۰۰ کیلومتر درساعت می‌رسد.

با توجه به اینکه شواهد بیانگر آن است که دست کم بیش از یک ساعت و نیم برای آمادگی و پرواز این پهپادها لازم است، به احتمال زیاد این حمله بخشی از یک عملیات پیچیده بر اساس کار اطلاعاتی بوده است.

کد خبر 475193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کمال IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    0 0
    فقط پاسخ