کارشناس بازار سرمایه گفت: دو، سه روز آینده شاهد فضای منفی در بازار سرمایه خواهیم بود و عده‌ای بی‌تجربه در بازار به فروش می‌پردازند و با کوچک‌ترین خبر منفی اقدام به خارج‌کردن نقدینگی و فرار از بازار می‌کنند.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تابناک، کارشناس بازار سرمایه در خصوص برخی پیشنهادات مبنی بر تعطیلی معاملات روز شنبه با توجه به شهادت ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی در حملات ناجوانمردانه آمریکا با رد این موضوع گفت: بازار سرمایه فردا همچون روزهای دیگر فعال بوده و نمی‌توان معاملات را تعطیل کرد.

مهدی افشاراعلم گفت: در ۲ الی ۳ روز آینده شاهد فضای منفی در بازار سرمایه خواهیم بود و فروش از طرف عده‌ای در بازار هستیم که بی‌تجربه بوده و با کوچک‌ترین خبر منفی اقدام به خارج کردن نقدینگی و فرار از بازار می‌کنند. 

وی ادامه داد: هنگام وقوع حملات ۱۱ سپتامبر نیز چند روزی فضا ملتهب بود ولی آن زمان نقدینگی بازار بسیار اندک بود در حالی که اکنون ارزش کل بازار سرمایه در قیاس با نقدینگی موجود در جامعه، بیش از ۶۰ درصد است. 

افشاراعلم ادامه داد: با توجه به این حجم نقدینگی، برای بسیاری بی‌اهمیت نیست و بازار سرمایه نیز نقش عمده‌ای در اقتصاد کشور بازی می‌کند و حجم بزرگی از نقدینگی و دارایی مردم در بورس درگیر است.

وی با تشریح برخی از ابعاد این حادثه گفت: به زعم من، شهادت سردار سلیمانی اتفاق بسیار ناگوار و تلخی بود و یکی از موثرترین شخصیت‌های تاریخ ایران و یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های معاصر منطقه خاورمیانه ناجوانمردانه در اقدامی تروریستی شهید شده‌ است. 

این کارشناس با تاکید بر این‌که احتمال وقوع جنگ اندک است، افزود: شرایط آرام خواهد شد و با حاکم شدن فضای منطقی‌تر پاسخ مناسب داده می‌شود. 

افشاراعلم ادامه داد: برای فعالان بورس در بازاری با این حجم و بزرگی، تنها توجه به سهم خود و ایجاد موج هیجانی در نهایت به ضرر خود آنها بوده و قطعا طی دو، سه روز آینده فضای هیجانی از بین خواهد رفت. 

کد خبر 475190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha