هادی العامری از فرماندهان بلندپایه الحشد الشعبی با محکوم کردن اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی، خواستار اتحاد تمامی گروههای عراقی برای اخراج نیروهای خارجی از عراق شد.

هادی العامری و سلیمانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق، در بیانیه‌ای ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را یک «شرارت کثیف» توصیف کرد و از تمامی گروه‌های سیاسی عراق خواست تا در راستای اخراج نیروهای خارجی از عراق متحد شوند.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، در این بیانیه آمده است: «با اندوه و تأسف بالایی به سوگ مجاهد بزرگ حاج ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی که همراه با سه تن از مجاهدین به دست دشمن آمریکایی در فرودگاه بغداد در پی استقبال از  فرمانده بزرگ حاج قاسم سلیمانی، به شهادت رسید نشسته‌ایم.»

العامری افزود: «این اقدام جنایتکارانه کثیف را محکوم و تأکید می‌کنیم که این اقدام جز افزایش عزم و اراده در ادامه دادن به مسیر جهاد و فداکاری در راه اصول و ارزش‌های الهی چیز دیگری در پی ندارد.»

او در ادامه از تمامی گروههای سیاسی خواست تا برای اخراج نیروهای خارجی متحد شوند و تأکید کرد که حضور نیروهای آمریکایی در عراق چیزی جز خون‌ریزی بیشتر در پی ندارد.

روز چهارشنبه نیز حزب‌الله عراق پس از اعلام پایان تحصن در مقابل سفارت آمریکا در بغداد، اعلام کرد که به شرطی تحصن را پایان داده است که در هفته آتی بحث اخراج نیروهای خارجی در پارلمان عراق بررسی شود.

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

کد خبر 475051

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha