وزارت امور خارجه روسیه، شهادت سردار سلیمانی در نتیجه حمله موشکی آمریکا را اقدامی پرماجرا دانست که منجر به افزایش تنش در سرتاسر منطقه خواهد شد.

روسيه و چين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای در خصوص به شهادت رسیدن سردار سلیمانی در عراق گفت: «ما کشتار سلیمانی در نتیجه حمله موشکی آمریکا به بغداد را به عنوان اقدامی پرماجرا می‌دانیم که منجر به افزایش تنش در سراسر منطقه خواهد شد.»

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: «ما صمیمانه تسلیت خود را به ملت ایران ابراز می‌کنیم.»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روز جمعه کنستانتین کاساچف رئیس کمیته شورای فدراسیون در امور خارجه روسیه نیز در خصوص ترور سردار سلیمانی فرمانده سپاه ایران توسط نیروهای آمریکا در عراق گفت: درگذشت سلیمانی بدترین سناریوی ممکن حوادث (منطقه) است و پیش‌بینی می شود که اگر این اقدام آمریکا در پی تلافی حمله به سفارت آمریکا در عراق باشد انتظار اقدام تلافی‌جویانه طرف مقابل را داریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد که اکنون در عراق ممکن است درگیری‌های جدیدی بین آمریکایی‌ها و فعالان شیعه رخ دهد.

  • وزارت خارجه چین: آمریکا و ایران خویشتن‌داری کنند

طبق این گزارش،  وزارت امور خارجه چین نیز در واکنش به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی خواستار خویشتن‌داری آمریکا و ایران شد.

روزنامه نشنال پست نوشت: وزارت امور خارجه چین در پی به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی، اعلام کرد چین همواره با اعمال زور در روابط بین‌المللی مخالف است.

گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن گفت که چین از طرف‌های مربوطه، به ویژه آمریکا می‌خواهد که آرام باشند و خویشتن‌داری کنند تا از افزایش بیشتر تنش‌ها جلوگیری شود.

او افزود: باید از صلح و ثبات در خاومیانه حمایت کرد.

پنتاگون در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی در بیانیه‌ای با اعلام رسمی این اقدام تروریستی، گفته ترامپ دستور ترور این سردار ایرانی را صادر کرده است.

این حمله ترورریستی با واکنش و محکومیت جامعه جهانی مواجه شده است.  

کد خبر 475038
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha