سرمربی فولاد اعلام کرد در تاریخ اعلام شده از سوی سازمان لیگ مقابل استقلال به میدان نمی‌روند و مشکلی با ۳ بر صفر شدن مسابقه ندارند.

جواد نکونام

به گزارش همشهری  آنلاین به نقل از ورزش ۳ جواد نکونام درباره آخرین وضعیت تیم فولاد اظهار کرد: تمریناتمان را از روز یکشنبه آغاز کردیم و با توجه به اینکه دو بازیکن ملی پوش ما نیستند و دو بازیکن خارجی برای تعطیلات سال نو میلادی رفته بودند. یکی، دو بازیکن مصدوم بودند، تمریناتمان را شروع کردیم و امروز نخستین دیدار تدارکاتی را انجام دادیم تا بتوانیم شرایط بازیکنان را به حالت مسابقه برگردانیم. امیدوار هستیم زودتر به شرایط بازی برگردیم.

او ادامه داد: در تلاش برای جذب بازیکن در نیم‌فصل هستیم ولی هیچ تیمی بازیکن باکیفیت و خوب خود را به ما نمی‌دهد. یارگیری سخت است و متاسفانه تاکنون نتوانستیم هیچ بازیکنی بگیریم. شرایط برای ما سخت است ولی سعی داریم بازیکنان باکیفیتی بگیریم که به تیم کمک کنند و بتوانیم دور برگشت را پُرقدرت‌تر شروع کنیم. حتی راضی شدیم یک سری از بازیکنان را با دریافت رضایت‌نامه جذب کنیم ولی باشگاه‌ها مبالغ سنگینی را می‌خواهند و این اتفاق کار ما را سخت کرده است.

سرمربی فولاد با تاکید بر اینکه من باید از تیمم دفاع کنم، گفت: ما موافقت کردیم که مسابقه ما برابر ذوب‌آهن دو روز به تعویق بیفتد تا یک بازیکن ملی پوش ذوب‌آهن بیاید و بازی کند، اما ما اکنون دو ملی پوش امید داریم و به آقای آذری گفتم با این شرایط قطعا تحت هیچ شرایطی مقابل استقلال بازی نمی‌کنیم. اگر هم نتیجه ۳ هیچ شود، مشکلی نداریم.

نکونام تاکید کرد: اگر قرار است با استقلال بازی کنیم، در تاریخی که همه تیم‌ها مسابقه خواهند داشت، انجام می‌دهیم. ما بازی با ذوب‌آهن را در دور رفت انجام دادیم که در آن مقطع مسؤولان وقت فدراسیون و سازمان لیگ به ما وعده دادند که ساعت و روز سه مسابقه ما را جابجا می‌کنند ولی حتی یک بار هم این اتفاق نیفتاد و هیچ تعاملی شاهد نبودیم. فقط یک طرفه تصمیم گرفتند و ما نیز حالا با این شرایط مقابل استقلال بازی نمی‌کنیم. از آن طرف می‌خواهیم باشگاه استقلال که نماینده ایران است، موفق باشد و البته آنها نیز به تاریخ اعلام شده اعتراض دارند.

وی یادآور شد: دو هفته از تعطیلات ما گذشته بود، اما تیم‌ها همچنان در حال انجام بازی بودند. خیلی برای من راحت‌تر و بهتر است که نتایج و جدول لیگ را بدانم و در خانه بنشینم و بدانم که با یک برد و مساوی به رده دوم یا چهارم جدول می‌روم. این مسائل خیلی در فوتبال تاثیرگذار است و به ضرر ما خواهد بود.

سرمربی فولاد تصریح کرد: بازی‌های عقب افتاده به سود تیم‌هایی شد که مسابقه معوقه داشتند و شرایط‌شان را در جدول بهتر کردند و به ضرر ما شد. من باید از فولاد دفاع کنم و هواداران ما از مدیریت و من توقع دارند که از حق خود دفاع کنیم.

نکونام با ادامه انتقادات از برنامه‌ریزی سازمان لیگ ابراز کرد: هر وقت همه تیم‌ها بازی کردند، ما هم مسابقه خواهیم داد، وگرنه زودتر بازی نمی‌کنیم چون دو ملی پوش امید داریم که نمی‌توانند مقابل استقلال حضور داشته باشند. بازیکنان خارجی ما نیز بخاطر تعطیلات کریسمس در ایران نیستند و به آنها استراحت دادیم. برای این نفرات بلیت خریدیم و نمی‌توانیم بگوییم زودتر از موعد برگردید.

وی عنوان کرد: موسی کولی‌بالی و مربیان خارجی ما هنوز نیامدند چون سال نو آنها یک روز است که شروع شده و ما نیز طبق این شرایط برنامه‌ریزی کردیم. از زمانی هم که آقای کی‌روش رفته، خدا را شکر همه برنامه‌های سازمان لیگ هم بهم ریخته است!

سرمربی فولاد ادامه داد: بازیکن که نتوانستیم جذب کنیم ولی اگر خریدی داشته باشیم، قطعا اردوی نیم‌فصل هم خواهیم داشت ولی اگر یارگیری نکنیم، ترجیح می‌دهم اردو داخل کشور باشد و باشگاه نیز شرایط را برای انجام این کار مهیا کرده است و از آقایان محمدی، آذری و اعضای هیأت مدیره تشکر می‌کنم.

نکونام اضافه کرد: ما نیاز به جذب بازیکن داریم ولی هنوز نتوانستیم این کار را انجام دهیم. امیدوار هستم شرایط طوری پیش برود که حداقل ۴ بازیکن بگیریم تا به مشکل نخویم.

او درخصوص اینکه بازیکن جدا شده دیگری غیر از بن یاسین و سیف‌اللهی خواهند داشت، اظهار کرد: به باشگاه اعلام کرده بودم باتوجه به شرایط نیم‌فصل نیازی به این بازیکنان نداریم و این نفرات از جمع ما جدا شدند. اگر بتوانیم یارگیری کنیم، قطعا بازیکن از جمع ما جدا می‌شود. ما همین الان بازیکن کم داریم و امروز از چهار، پنج بازیکن تیم‌های جوانان و امید فولاد استفاده کردم.

سرمربی فولاد یادآور شد: در آخرین مسابقه نیم‌فصل هشت بازیکن از آکادمی فولاد خوزستان را بازی دادیم و در دیدار با پارس جنوبی جم فقط دو بازیکن غیر خوزستانی در ترکیب داشتیم. بازیکنان خوزستانی کیفیت بالایی دارند ولی نیاز است تا تجربه آنها بیشتر شود و نمی‌شود به یک باره این نفرات را در ترکیب قرار داد. با یک نتیجه و بازی بد، آنها از بین می‌روند.

نکونام عنوان کرد: از حمایت هواداران فولاد تشکر می‌کنم؛ هر وقت آنها در کنار ما نبودند، شرایط سخت شده است ولی یک صحبت خیلی مهمی با تماشاگران دارم؛ ما باید به نفرات و بازیکنانی که در اختیار داریم، توجه کنیم. باید نسبت به هدف و جایگاهی که داریم، برنامه‌ریزی داشته باشیم.

او تصریح کرد: اگر بخواهیم بی‌برنامه باشیم و بی‌گدار به آب بزنیم، کارمان سخت می‌شود. مجتبی نجاریان چهار بازی برای فولاد انجام داد و در پنجمین و ششمین مسابقه بهترین بازیکن ما بود. جوانان نیاز به حمایت و بازی دارند و به همین دلیل از هواداران می‌خواهم حتی اگر تیم بد بازی می‌کند، پشتیبان تیم باشند. نجاریان الان در تیم ملی امید است و این برای همه مجموعه فولاد یک افتخار محسوب می‌شود. عارف آقاسی هم سال گذشته در پست تخصصی خود استفاده نشد، اما امسال نمایش خوبی در خط دفاعی ما ارائه داد.

سرمربی فولاد ابراز کرد: توانستیم کلین‌شیت‌ها به همراه خط دفاعی داشته باشیم و عوامل این اتفاقات، جوانان با کیفیت فولاد هستند. نیاز است در هر شرایطی از جوانان حمایت کرد. اگر تیم بد بازی می‌کند، من موافق این هستم که به پیشرفت جوانان کمک می‌کند و موجب شده ما الان دو ملی پوش امید داشته باشیم.

کد خبر 475020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha