اسحاق جهانگیری در پی شهادت سردار سلیمانی در پیامی با بیان اینکه نام سردار سلیمانی لرزه بر اندام دشمنان استقلال و آزادی ملت‌های مسلمان می‌افکند و به همه حقیقت جویان و حق‌طلبان محروم و تحت ستم امید و آرمان می‌داد، افزود: شهادت او مثل زندگی‌اش مایه همبستگی و قوام هر چه بیشتر ملت شریف ایران و همه جوامع مظلوم و مقاوم منطقه و آزادگان سراسر جهان خواهد بود

جهانگیری

به گزارش همشهری آنلاین، متن کامل پیام اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
برادر بسیار عزیز سردار سرافراز و فروتن قاسم سلیمانی فرمانده شجاع سپاه قدس با هدف گیری و برنامه ریزی جنگ طلبانه دولت ترامپ به شهادت رسید. او فرزند رنج و تقوا و ایثار و قهرمان ملی در همه جبهه های دفاع مقدس و مبارزه با تروریسم بود. در زندگی مثل شهیدان زیست و هیچ گاه از مرگ نهراسید. نامش لرزه بر اندام دشمنان استقلال و آزادی ملت های مسلمان می افکند و به همه حقیقت جویان و حق طلبان محروم و تحت ستم امید و آرمان می داد.
شهادت او مثل زندگی‌اش مایه همبستگی و قوام هر چه بیشتر ملت شریف ایران و همه جوامع مظلوم و مقاوم منطقه و آزادگان سراسر جهان خواهد بود.
این شهادت افتخارآمیز و انگیزه بخش را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همه انقلابیون منطقه و جهان و خانواده سر بلندش تبریک و تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ برای ملتی که چنین فرزندانی در دامان خود پروراند و برای رهبر فرزانه ای که چنین یاورانی را پرورش داد عزت و سربلندی هر چه بیشتر آرزو می کنم. اطمینان دارم که جنایت کاران جنگ افروز آمریکایی بزرگ ترین بازندگان این بازی خطرناک در منطقه خواهند بود و به یقین رهروان راه او با تدبیر و دوراندیشی آتش جنگ، تروریسم و تفرقه را از منطقه دور خواهند کرد.
اسحاق جهانگیری
معاون اول رئیس جمهور»

متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید نیز به شرح زیر است:

«انالله و انا الیه راجعون
سلام بر ارواح طیبه شهدا و درود بر ایمان و اراده بلند و اندیشه بزرگ و پاکشان.
این اراده الهی است که خط سرخ شهادت را مستدام می‌دارد و بندگان شایسته خود را به مقام شامخ «عند ربهم یرزقون» می‌رساند.
بدون تردید هر قطره خونی که در پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و مجاهدت در مسیر حق و حقیقت ریخته شود اراده انسان‌های مؤمن و مجاهد را در مبارزه با ظلم و تباهی مستحکم‌تر خواهد کرد و چهره پلید و شیطانی گروه‌های کفر و تروریست را در عرصه جهانی آشکارتر خواهد کرد.

اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام هولناک، شهادت سردار گرانقدر و پرافتخار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همرزمان شهید ایشان به ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس را خدمت مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده معظم این شهدای گرانقدر تسلیت عرض نموده و از پروردگار متعال علو درجات برای آن شهدای معزز مسألت دارم.

ملت مسلمان ایران و به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع و بزرگداشت این شهدای معظم، ضمن گرامی داشت مقام و جایگاه این شهدای والا مقام و همدردی با خانواده‌های گرانقدر آنان، انزجار و نفرت خویش را نسبت به این اقدام جنایتکارانه نیروهای آمریکایی نشان خواهند داد و همبستگی و وحدت خود را در گرفتن انتقام خون این شهدای معزز و ادامه راه آنان در دفاع از کیان انقلاب و سرزمین‌های اسلامی به جهانیان نشان خواهند داد.»

  • پیام تسلیت رییس سازمان انرژی اتمی در پی شهادت حاج ‌قاسم سلیمانی

دکتر علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، شهادت سرداران پرافتخار سپاه اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی المهندس را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَی بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ

با نهایت تأسف و تألم خبر عروج ملکوتی دلاور مرد سپاه اسلام و مبارز خستگی‌ناپذیر جبهه مقاومت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی (اعلی الله مقامه الشریف) و شهادت ابو مهدی المهندس، معاون حشد الشعبی عراق را دریافت نمودم.

اگرچه سابقه و پیشینه عشق عمیق اینجانب به آن سردار فداکار سپاه اسلام به دهه‌های پیش بازمی‌گردد اما در دوران تصدی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آشنایی بیشتر با روش و منش آن اسوه تقوا و جهاد، بیش از پیش به نقش بی‌بدیل آن مجاهد فی سبیل‌الله در صیانت و حراست از حریم مقدس سرزمین اسلامی و دفاع همه‌جانبه و هوشمندانه از کیان امت اسلام و ملت‌های مظلوم و رنج‌دیده منطقه و خاورمیانه وقوف یافتم.

دشمنان و بدخواهان جهان اسلام به ویژه تصمیم‌سازان و طراحان این توطئه‌ شوم در هیات حاکمه ایالات متحده، با این اقدام ددمنشانه و سبعانه خویش، نقاب تزویر و فریب از چهره برداشته و نشان دادند که شعار مبارزه با تروریسم که بدون وقفه از لسان آنان به گوش جهانیان مخابره می‌شود، دروغی فریب‌کارانه و شعاری عاری از شعور و صداقت است.

دشمنان جهان اسلام و امت اسلامی باید بدانند که شهادت، هنر مردان خداست و خون پاک و مطهر این دو شهید عزیز، موجب اتحاد و همبستگی روزافزون ملت‌های ایران و عراق خواهد شد.

این‌جانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، ریاست محترم جمهوری، ملت رشید ایران و تمام مبارزان و آزادی‌خواهان جهان، و به ویژه همسر و خانواده آن مجاهد سرافراز، از درگاه ایزد منان مسألت می‌نمایم تا این مجاهدان راه خدا را با شهدای صدر اسلام محشور نماید و حاج قاسم سلیمانی عزیز را شفیع ما در روز واپسین قرار دهد.»

  • تسلیت معاون رییس جمهور در پی شهادت سردار سلیمانی

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پی شهادت سردار سلیمانی دکتر حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در پیامی شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت حسینعلی امیری به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون 
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

شهادت سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های جهاد و شهادت و مبارزه با تروریسم و شیطان بزرگ عالم را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا، نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده معزز این پاسدار بزرگ اسلام و همچنین ملت شهید پرور و عزیز ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. 
همانطور که رهبر انقلاب فرمودند: سرباز ولایت و امت اسلامی سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار، شجاع و بی‌نظیر سپاه پاسداران، نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی (ره) بود. او سال‌های بسیاری از عمر و جوانی‌اش را در میدان‌های نبرد علیه کفار سپری کرد و حقیقتا شهادت پاداش مجاهدت‌های بی‌وقفه او در این سال‌هاست. 
از خداوند سبحان جل و اعلا برای آن شهید بزرگوار علو درجات  و برای خانواده گرامی ایشان صبر جمیل و اجر جزیل  مسالت می نمایم.
 حسینعلی امیری 

معاون امورمجلس رئیس جمهور»

شهادت، هنر مردان خداست

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار پیامی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در متن این پیام آمده است:

« "بسمه تعالی"

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

  • شهادت، هنر مردان خداست.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار پیامی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. در متن پیام سورنا ستاری آمده است:

«بسمه تعالی

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت، هنر مردان خداست.

برای حاج قاسم این فرمانده بزرگ اسلام وایران ، هجرت از دنیا با مرگی جز شهادت قابل تصور نبوده و نیست.

شهادت سردار بزرگ، حاج قاسم سلیمانی که ازفرماندهان خلاق وخوشفکر والسابقون مجاهدت در راه خدا و مبارزه با ظلم و استعمار بود، را به محضر رهبر فرزانه انقلاب وفرماندهی معظم کل قوا ، خانواده معزز و همرزمان و دوستداران ایشان و همه ایرانیان و مردم آزاده جهان تسلیت می گوییم.

استکبار جهانی بدانند که این شهادت ها مسیر حق طلبی و مبارزه با ظالمان را از بین نمی برد و عزم حق جویان را دردفع سلطه شیاطین محکمتر خواهد کرد. با شهادت حاج قاسم سلیمانی ها، نور فروزان اندیشه متعالی آنان روز به روز تابنده تر می‌شود.

۲۵ سال پیش در چنین روزهایی خبر شهادت پدر را به ما دادند.

دیماه زمان شهادت بسیاری از فرماندهان نظامی ایران است شهید ستاری ،کاظمی یاسینی و بسیاری دیگر که امروز جشن استقبال از گل دیگری را بپا کرده اند.

پرنده ای دیگر پرید

بنده ای دیگر آسمانی شد به پرواز درآمد

تهنیت بر عرشیان باد که میزبان گلی از تبار ما شدند

روحش شاد.

سورنا ستاری»

بر طبق این گزارش، متن پیام تسلیت عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت سردار گرانقدر، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را که پس از سال‌ها مجاهدت، به آرزوی دیرین خود رسید، به ملت عزیز ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده بزرگوار ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

امروز، دشمن مردم ایران، نه تنها کمر به قطع درخت انقلاب بسته، بلکه با هدف کندن ریشه‌های آن و از میان برداشتن نام ایران، قصد داشت گامی بردارد، اما خون پاک سردار رشیدمان به ریشه‌های این درخت تنومند، طراوت و تازگی دوباره بخشید و بار دیگر خون ملت ایران را در رگ‌ها جوشاند. همه ما یک رنگ و یک صدا راه او و دیگر شهدای‌مان را ادامه خواهیم داد و از خداوند متعال، علو درجات برای آن شهید بزرگوار و دیگر همرزمان شهیدش خواستارم.

عیسی کلانتری

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست»

کد خبر 475018
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha