وزرای کابینه دوازدهم در پیام‌هایی رسمی و یا در قالب پیام‌هایی توئیتری نسبت به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی واکنش نشان دادند.

سردار سليماني
  • وزیر دفاع: انتقام خون سردار سلیمانی از تمام عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریستهای ارتش آمریکا در بغداد، پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ماعاهدو الله علیه و من هم من قضی نحبه و من هم من ینتظر و ما بدلوا  تبدیلا

دست جنایتکار آمریکای خونخوار بار دیگر به خون بزرگمردی از مردان صالح خدا آلوده شد و سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی که سراسر عمر شریفش را وقف مجاهدت، حراست و پاسداری از امنیت اسلام کرده بود در حمله‌ی تروریستی امریکای سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسید.

این سرباز ولایت و امت و مجاهد فی سبیل الله و پاسدار شجاع امنیت ایران و منطقه که سالهای متمادی در راه اعتلای کلمه الله و دفاع از کیان انقلاب و سرزمینهای اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته بود به آرزوی دیرینه اش یعنی فیض عظیم شهادت رسید.

اینجانب شهادت این فرزند شجاع ملت را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام عظمای ولایت و فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی)، ملت شهید پرور ایران اسلامی، خانواده‌ی بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده معزز و محترم آن مجاهد شهید تسلیت و تبریک میگویم و علوّ درجات و پاداش الهی را برای آن شهید عالی مقام از خداوند متعال مسألت میکنم.

بی شک این جنایت هولناک که سند محکمی بر رذالت شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار و حمایت بی چون و چرا از تروریست در منطقه و عراق است، به شکلی دندان شکن پاسخ داده می شود و انتقام این خون به ناحق ریخته شده از تمامی عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

سرتیپ امیر حاتمی»

  • وزیر کشور: فقدان سردار سلیمانی عزم ملت‌های اسلامی را استوار خواهد ساخت

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام وزیر کشور به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.

شهادت سردار پرافتخار لشگر اسلام، فرمانده محبوب امت اسلامی در مبارزه با استکبار و افراط، سرلشگر حاج قاسم سلیمانی، را که پس از یک عمر مجاهدت در راه ارزش های الهی و دفاع از مستضعفان عالم به کاروان شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی پیوست، به عموم آزادیخواهان جهان و مردم انقلابی و شهید پرور ایران و مقام معظم رهبری ، تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

تردیدی نیست که خون مطهر این قهرمان شهید، نیرنگ آمریکای جهانخوار را که منشاء اصلی  تجاوزها و جنایت های چندین دهه اخیر در جهان اسلام است، رسوا خواهد کرد و ملت های اسلامی و مردم شریف ایران را در پیگیری آرمان های الهی و انسانی انقلاب اسلامی استوار خواهد ساخت.

فقدان مجاهد نستوه و محبوب؛ شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای این عملیات تروریستی به ویژه شهید ابومهدی المهندس، غمی جانسوز و اندوهی بزرگ است، اما به خواست پروردگار قادر متعال، عزم جزم ملت های اسلامی در پیگیری مسیر اخوت و اتحاد اسلامی در برابر زیاده خواهی نظام سلطه جهانی را استوار خواهد ساخت و اراده پولادین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی ایران عزیز و صیانت از اهداف راهبردی انقلاب اسلامی را، غنا خواهد بخشید.

السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک

عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور و جانشین فرماندهی کل قوا در امور ناجا»

  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت

محمدجواد آذری جهرمی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «سوگواریم #همه‌باهم. پیر و جوان، زن و مرد، بزرگ و کوچک.

عکس پیکر در خون سردار را با شادی منتشر کردند، در حالیکه که تاریخ #مختارها را نخوانده‌ و نمی‌دانند.

حاج قاسم عزیزم، محبوب قلبم، شهادتت مبارک.»

  • وزیر ارشاد: ذرات مطهر خون پاک سردار سلیمانی جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی می‌بخشد

در پی شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام تسلیتی به شرح ذیل صادر کرد.

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام و سرباز ولایت و یاور امت، حاج قاسم سلیمانی موجب تأسف و حسرت عمیق شد.

حاج قاسم سلیمانی که از یادگاران دوران دفاع مقدس بود، با اخلاصی کم نظیر و مجاهدت شجاعانه در جبهه‌های حق علیه باطل به دفاع از کیان این سرزمین الهی و امنیت مردم ایران پرداخت و پس از سال‌ها مبارزه و حضور در خط مقدم مبارزه با داعش و تروریست‌های منطقه، در پی حمله جنایتکارانه تروریسم دولتی آمریکایی به یاران شهیدش پیوست. ذرات مطهر خون پاک او جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد داد.

اینجانب شهادت این الگوی مجسم اخلاص، شجاعت و انسانیت را به محضر حضرت ولی عصر روحی و ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، یاران و همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم هموطنان تبریک و تسلیت می‌گویم.

از خداوند متعال برای سردار محبوبمان شهید سلیمانی علو درجات و همنشینی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برای خانواده معزز و بازماندگان او صبر و اجر مسالت دارم.

سیدعباس صالحی»

  • آموزش و پرورش در سوگ فرزند ملت

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پی شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی نوشت: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»؛ شهادت پرافتخار «فرزند ملت، سرباز ولایت و پاسدار رشید اسلام» حاج قاسم سلیمانی به دست پلیدترین تروریست‌های جهان، نشانه بارز حقانیت جبهه اسلام و حرکت بیداری اسلامی در منطقه است.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از سال‌ها مجاهدت در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و پس از آن به عنوان موثرترین فرد مبارزه با عناصر تروریسم دست نشانده آمریکا در منطقه و جهان شناخته شده بود و از این رو تمام آزادیخواهان جهان او را مدافع ملت‌ها و حافظ آرامش و امنیت در منطقه می‌دانند.

در این پیام آمده است: نهاد آموزش و پرورش در سوگ فرزند ملت خواهد نشست و تاریخ سراسر افتخار و عزت او را به نسل آینده معرفی خواهد کرد.

سردار سلیمانی نماد بارز عزت، غیرت، اخلاص، استکبار ستیزی، دفاع از مظلوم و وطن دوستی بود؛ زندگی سراسر افتخار او به عنوان بخشی از گفتمان انقلاب اسلامی، برای همه معلمان، دانش‌آموزان و همه آحاد جامعه، درس آموز است و باید در محتوای بسته یادگیری گنجانده شود.

اینجانب شهادت این یار وفادار ولایت را به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهور، فرماندهان سپاه پاسداران و ارتش و مردم انقلابی کشورم تبریک و تسلیت می‌گویم.

  • وزیر بهداشت: سردار سلیمانی منتظر و آگاه از شهادت بود

سعید نمکی وزیر بهداشت با صدور پیامی در صفحه اینستاگرامی خود شهادت سردار رسید اسلام قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

وی در این پیام نوشت: «بسم رب الشهدا و الصدیقین؛ بامداد امروز، قبل از طلوع خورشید، ستاره‌ای تابناک از آسمان رشادت، جوانمردی، اخلاص، عشق به مردم و سرافرازی ایران اسلامی به دست اهریمنان به خاک و خون کشیده شد؛ سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که عمری با مجاهدت و ایثار، تمام دقایقش مصروف مبارزه با تجاوز، بی عدالتی و تروریسم شده بود، خود بدست آلوده تروریست های بین المللی به شهادت رسید.

در آخرین دیدارم همچون همیشه مهربانانه در آغوشم کشید و تسبیح و انگشتری که در طواف بقاع اهل بیت متبرک شده بود، هدیه‌ام بخشید و چنین گفت: «که نمی دانم امکان بازدید مجدد هست یا خیر؟!» انگار منتظر و آگاه از شهادت بود. روحش با معشوق دلنوازش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محشور باد.

ضمن تسلیت از دست دادن سردار رشید اسلام به همه ظلم ستیزان و سربازان جبهه حق، رهبر معظم انقلاب و خانواده معزّز آن شهید، استمرار راه باعزتش را با عظمتی فزونتر از خداوند بزرگ مسئلت دارم».

  • شهادت سلیمانی بار دیگر خوی خباثت آمریکا را عیان کرد

متن پیام تسلیت سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری نیز به این شرح است:

«بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً

بار دیگر خوی خباثت و وحشی‌گری سردمداران آمریکا چهره کریه خود را عیان کرد و یکی از سرداران پرآوازه سپاه اسلام را به شهادت رساندند.

در پی اقدام وحشیانه آمریکای جنایتکار، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی «پس از سالها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سالها آرزوی شهادت در راه خدا»، به خیل یاران شهیدش پیوست.

او که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی (ره) بود و همه‌ عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید»، مایه آرامش امت اسلام و همواره در خطوط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام و انسانیت حاضر بود.

اینجانب شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یار و همراه او شهید ابومهدی المهندس و سایر شهدای این واقعه تلخ را به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض نموده و بر تداوم راه آنان تاکید می کنم.

سیدعلیرضا آوایی-وزیر دادگستری»

  • وزیر نفت، شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در پیامی، شهادت سردار پرافتخار و رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

گرچه شهادت، پاداش یک عمر مجاهدت خالصانه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در راه خدا و برای سرافرازی ایران عزیز بود، ولی فقدان این بزرگ مرد فداکار، قطعا ضایعه‌ای برای جمهوری اسلامی است.

این مردِ بزرگ از تبارِ شهیدان بی‌ادعای دوران دفاع مقدس و به حق از مصادیق مومنینی بود که به عهد خود با خدای شهیدان وفادار ماند.

او شهید جاودانه ملت ایران است که با سر بلندی و نامی نیک به جمع یاران شهید خود پیوست.

این ضایعه را به ملت بزرگ ایران، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، خانواده بزرگوار ایشان و خانواده همه ایثارگران، صمیمانه تسلیت گفته و از خداوند تبارک برای قاتلان خبیث و تروریست او، خذلان و سیه‌روزی مسئلت می‌کنم.

بیژن زنگنه

وزیر نفت

۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸»

  • پیام تسلیت وزیر علوم در پی شهادت سردار سلیمانی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی، شهادت سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی توسط جنایتکاران آمریکایی را به محضر مقام معظم رهبری و تمامی ملت شهیدپرور ایران تسلیت گفت.

« "بسم الرب الشهداء و الصدیقین"

"شهادت هنر مردان خداست"

شهادت سردار بزرگ جهان اسلام و جهادگر خستگی ناپذیر جبهه مقاومت، پاسدار حریم عزت، شرافت انسانیت، علمدار هیبت‌آفرین و استکبارستیز جهان و مدافع سرافراز مظلومان عالم، عصاره شهامت، شجاعت، درایت و عطوفت، شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی را به عموم دوستداران و عاشقان ولایت و امامت در اقصی نقاط عالم، خصوصاً مقام معظم رهبری، ملت قهرمان ایران و هم‌رزمان آن شهید بزرگوار تسلیت عرض می‌نمایم.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت ددمنشانه و ترور وحشیانه، یقین دارم پرچمی که سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدشان در حمایت از مظلومان و مبارزه با استکبار جهانی برافراشته است، به حول قوه الهی با قوت و قدرت بیشتری در اهتزاز باقی خواهد ماند.»

  • پیام تسلیت وزیر اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی پیامی، شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت. در پیام تسلیت فرهاد دژپسند می خوانیم:

«بسم ربّ الشهداء و الصدیقین

شاهدیم پس از شکست های پی در پی اهداف شوم منطقه ای و بویژه تروریسم اقتصادی آمریکا بر علیه ملت ایران، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده دلاور و ظفرمند نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سراسر عمر پر برکت خود را صرف مجاهدت و دفاع از این مرزو بوم و پیشبرد تفکر و جریان مقاومت نمود با اقدام تروریستی و جنایتکارانه استکبار جهانی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

اینجانب شهادت این فرزند برومند انقلاب اسلامی ایران را به پیشگاه حضرت بقیه الله العظم ارواحنا له الفداء، فرمانده معظم کل قوا، ملت شهید پرور ایران اسلامی، همرزمان و خانواده معزز این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علوّ درجات و پاداش الهی را مسألت دارم.

قطعا با شهادت سردار سلیمانی، شهدای همراه و جناب آقای ابومهدی المهندس و به برکت خون پاک این شهدای والامقام، جریان مقاومت با قدرت بیشتری ادامه طریق خواهد داد و دشمنان از این اقدام خصمانه خود سخت پشیمان خواهند شد.»

کد خبر 474979
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    0 0
    در سوک سردار ‌‌شهید مینشینیم و انتقام او وسایر همراهانشان را از آمریکا شیطان می گیریم