پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

۳۲۵ نماینده پارلمان ترکیه به لایحه اعزام نیروهای نظامی این کشور به لیبی رای مثبت دادند تا رای ۱۸۴ نماینده مخالف هم مانع دخالت نظامی ترک‌ها در شمال آفریقا نشود.

نيروهاي نظامي ليبي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، نشست اضطراری و فوق‌العاده پارلمان ترکیه برای تصمیم‌گیری درباره دخالت نظامی در لیبی روز پنجشنبه برگزار شد و با رای مثبت نمایندگان به این لایحه به پایان رسید. مصطفی شنطوب، رئیس پارلمان ترکیه تصویب خبر تصویب شدن لایحه را اعلام کرد تا مخالفان رجب طیب اردوغان بیش از پیش نگران شوند. حزب رئیس جمهوری ترکیه اکثریت کرسی‌های پارلمان را در اختیار دارد و خواسته او با وجود رای منفی تمام احزاب مخالف ار سد پارلمان گذشت.

فائز السراج، نخست‌وزیر دولت قانونی لیبی (موسوم به دولت وفاق ملی) و رئیس‌ جمهوری ترکیه نوامبر گذشته دو موافقتنامه تعیین حدود مرزهای آبی و افزایش همکاری‌های امنیتی امضا کردند؛ توافقی که دست آنکارا را برای حمایت از دولت رسمی لیبی و ارسال تجهیزات نظامی مثل پهپاد، سلاح و کامیون باز می‌گذارد. این در حالی است که ترکیه با ورود به فاز نظامی در لیبی باید آماده رویایی با نیروهای ژنرال حفتر شود که تابستان امسال اعلام کردند به اهداف متعلق به ترکیه حمله می‌کنند. اردن و امارات دیگر حامیان ژنرال حفتر در لیبی هستند.

نیروهای ژنرال حفتر خود را ارتش ملی لیبی می‌خوانند و با نیروهای دولتی طرف حمایت سازمان ملل در جنگ هستند. آنها بخش‌های بزرگ شرق لیبی را در اختیار گرفته و بارها کوشیده‌اند طرابلس، پایتخت لیبی را از کنترل نیروهای دولت وفاق ملی خارج کنند.

کد خبر 474926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha