یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۴
۰ نفر

سازمان بهداشت جهانی با انتشار گزارشی از کشته شدن حدود هزار نفر در درگیری‌های ۳‌ ماه گذشته در لیبی خبر داد.

ليبي

طبق اعلام این سازمان که از نهادهای وابسته به سازمان ملل است، از زمان آغاز عملیات نظامی تازه خلیفه حفتر برای اشغال پایتخت لیبی تاکنون بیش از ۵هزار نفر نیز در حملات هوایی و نظامی زخمی شده‌اند. گفته می‌شود حدود ۶۰نفر از پناهجویانی که از سوی دولت مرکزی لیبی بازداشت شده بودند نیز در حملات هوایی کشته شده‌اند. درگیری‌های اخیر باعث آواره شده ۱۰۰هزار نفر از مردم لیبی نیز شده است.

عملیات نظامی ژنرال حفتر و نیروهای وفادار به او از سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز شده و آنها تا امروز موفق شده بخش عمده خاک لیبی را تصرف کند. حفتر در حال جنگیدن با نیروهای دولت وفاق ملی به رهبری فائز سراج است که از سوی سازمان ملل به‌عنوان حکومت قانونی لیبی به رسمیت شناخته شده است. عملیات نظامی ژنرال حفتر چند روز قبل از برپایی کنفرانسی آغاز شد که قرار بود در آن درباره چگونگی تقسیم قدرت در لیبی تصمیم‌گیری شود.

او به‌دنبال به‌دست آوردن قدرت بیشتر و نقش کلیدی در آینده لیبی است؛ موضوعی که با مخالفت سران دولت وفاق ملی روبه‌رو شده است. درحالی‌که درگیری‌ها ادامه دارد، هر دو گروه به شکل فعالانه‌ای در تلاشند تا حمایت‌های بین‌المللی بیشتری به‌دست آورند. ۱۵عضو شورای امنیت سازمان ملل دیروز با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف درگیری‌ها شدند.

کد خبر 446757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha