سیدابراهیم امینی در دومین همایش فصلی کمیته‌های نمای مناطق ۲۲گانه شهر تهران با اشاره به اهمیت ویژه نمای ساختمان‌ها در شهر اظهار کرد: امروز در دنیا نمای ساختمان به عنوان حق بر شهر شناخته می‌شود و در دنیای مدرن نمای ساختمان‌ها بسیار مهم است زیرا شهروندان ارتباط مستقیمی با نماها دارند.

نمای ساختمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، امینی تصریح کرد: زیبایی، آرامش روحی و روانی شهروندان و جذب توریست کارایی نمای ساختمان‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نماهای ساختمانی در ایران گفت: در ایران به دلیل تنوع اقلیمی شاهد نماهایی متفاوت با دنیا هستیم؛ همچنین تنوع و خلاقیت در معماری ایرانی نیز دیده می‌شود؛ برای مثال در یزد از بادگیر و در نقاط گرمسیری کشور شاهد معماری‌های دیگری هستیم.

وی ادامه داد: در گذشته ظاهر و زیبایی در نما معیار اصلی بود اما امروز مواردی مانند استحکام و اصولی‌سازی باید در دستور کار معماران قرار بگیرد.

امینی اظهار کرد: باید منافع شهروندی بر حق مالکیت در اولویت باشد؛ همچنین باید پروژه‌ها را در قالب یک موضوع فرهنگی مهم ببینیم زیرا آرامش روحی و روانی شهروندان و جذب توریست به این موضوع مرتبط است.

وی در خاتمه گفت: شهرداری‌ها باید به موضوع نماها توجه کنند زیرا به هم ریختگی در فضای شهری اصلاً جالب به نظر نمی‌رسد.

بر اساس این گزارش عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، نیز به صدور اصولی پروانه ساخت اشاره کرد و گفت:  پروانه ساخت در فاز یک اجرایی می‌شود که در حد طراحی است.

وی افزود: در تلاش هستیم صدور پروانه‌ها اصولی باشد و بر این موضوع نیز تاکید داریم.

در این همایش از لایه نماهای مصوب کمیته‌های نما در سامانه اطلاعات مکانی شهرداری تهران و مجلد نماهای منتخب کمیته‌های نمای شهر تهران رونمایی شد.

کد خبر 474887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha