گرمخانه بانوان در روددره فرحزاد با هدف ایجاد سرپناهی گرم و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای زنان معتاد و درراه مانده امروز با حضور شهردار منطقه ۵ و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر افتتاح شد.

گرمخانه منطقه 5. بانوان

همشهری آنلاین – سمیرا باباجانپور : گرمخانه بانوان در منطقه ۵ به نام «‌یلدا» با ظرفیت روزانه ۷۰ نفر به طور ۲۴ ساعته آماده خدمات رسانی به زنان معتاد و آسیب دیده است. «حسین دلبری» معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه ۵ با اعلام این خبر گفت:« متأسفانه موقعیت جغرافیایی روددره فرحزاد از دیرباز این محل را به پاتوقی برای رفت و آمد معتادان  و کارتن خواب ها تبدیل کرده است؛ افرادی که در روزهای سرد سال به دلیل نبود سرپناه مناسب دچار آسیب های جدی می شوند. رویکرد شهرداری تهران مبنی برایجاد سرپناهی  گرم برای این افراد توانسته شرایط مطلوبی برای آنها  فراهم  کند و زمینه ساز درمان و حتی ترک اعتیاد بسیاری از معتادان شود. »
حسین دلبری با بیان اینکه ایجاد سرپناه امن برای بانوان معتاد از مهمترین برنامه های کاهش آسیب های  اجتماعی این گروه از جامعه است افزود:« گرمخانه بانوان منطقه ۵ چهارمین گرمخانه بانوان شهر تهران است که با امکانات بهداشتی و خدمات پزشکی رایگان از شب یلدا میزبان بانوان آسیب دیده شهر است و به همین دلیل نام یلدا را برای آن انتخاب کرده ایم. »
شهرداری منطقه ۵ از سال ۱۳۹۲ گرمخانه ویژه مردان را در روددره فرحزاد راه اندازی کرده است  که در روزهای سرد سال به بیش از ۱۵۰ معتاد و کارتن خواب خدمات رفاهی و بهداشتی ارائه می دهد. معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه ۵ دراین باره گفت:« استقبال از گرمخانه ها منوط به ایجاد حس اعتماد و امنیتی است که باید برای این قشر از جامعه فراهم شود. گرمخانه بانوان یلدا نیز با ایجاد حس امنیت و اعتماد تلاش دارد زنان معتاد و آسیب دیده را جذب کند. این موضوع نه تنها آنها را از بی پناهی در روزهای سرد سال نجات می دهد بلکه می تواند زمینه ساز درمان و ترک اعتیاد بسیاری ازآنها شود. »

کد خبر 474824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha