چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: با گسترش مراکز پیوند عضو، جراحی‌های قلب باز و ... میزان مصرف فرآورده‌های خونی در کشور به شدت بالا رفته و توقع ما این است که مردم برای اهدای خون و زندگی به نیازمندان به طور مستمر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بشیر حاجی‌بیگی با بیان این که سالانه بیش از ۲.۵ میلیون ایرانی برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه می‌کنند، گفت: همه مراجعه‌کنندگان موفق به اهدای خون نمی‌شوند. از مجموع مراجعه‌کنندگان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر موفق به اهدای خون می‌شوند.

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مختص زمان خاصی نیست، ادامه داد: سالانه ۳ میلیون و ۶۰۰ واحد خون و فرآورده خونی بین مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع می‌شود.

حاجی بیگی تصریح کرد: در فصل سرما میزان مراجعه مردم به پایگاه‌ها کم می‌شود ولی نباید فراموش کنیم نیاز به خون یک نیاز همیشگی است. نه مقطعی. به همین دلیل از مردم درخواست می شود یاریگر سازمان انتقال خون باشند.

این مسئول تاکید کرد: درحال‌حاضر ۹۰ درصد از مردم کشور گروه خونی مثبت دارند که ۳۴ درصد از آنها دارای گروه خونی o+ مثبت، ۲۷ درصد A+، حدود ۲۳ درصد B+ و ۷ درصد نیز AB+ هستند.

حاجی‌بیگی اضافه کرد: در میان گروه‌های خونی منفی نیز ۳ تا ۴ درصد O-، ۳ درصد A-، ۲ درصد B- و زیر یک درصد AB- هستند.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: در برخی از جراحی‌های بزرگ مثل پیوند عضو نزدیک به ۶۰ واحد خون و فرآورده خونی مصرف می‌شود. به همین دلیل از مردم می‌خواهیم که به صورت مستمر اهدا داشته باشند و این کار را به زمان و فصل خاصی محدود نکنند.

کد خبر 474798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha