کارلوس غصن بر اساس نقشه زیرکانه همسرش کارول با همکاری یک گروه موسیقی درون جعبه یک ساز پنهان شد و با هواپیمایی اختصاصی از ژاپن به لبنان گریخت.

نیسان کارلوس غصن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، غصن که در برزیل به دنیا آمده و فرانسوی-لبنانی است، پاییز سال گذشته به اتهام فساد مالی و ارائه گزازش مالی نادرست از درآمدهای خود در ژاپن بازداشت شد و چند ماه را در حصر خانگی گذراند. او پیش از آن مرد شماره یک شرکت خودروسازی نیسان بود و مدیریت ائتلاف نیسان، میتسوبیشی و رنو را بر عهده داشت.

حضور ناگهانی این مدیر و چهره سرشناس جهانی در لبنان در آخرین روز سال ۲۰۱۹ همه را غافلگیر و شگفتزده کرد. گفته می‌شود غصن با نقشه استادانه همسرش کارول موفق شده از بازداشت خانگی در توکیو بگریزد. ماجرا از این قرار است که یک گروه موسیقی در خانه غصن برنامه اجرا می‌کند و هنگام خروج، متهم ۱۷۰ سانتیمتری با همکاری جمعی از نیروهای ویژه لبنانی در جعبه بزرگ‌ترین ساز گروه پنهان می‌شود.

با اینکه خانه غصن در توکیو به شدت تحت نظر پلیس ژاپن است اما او درون جعبه ساز خود را به فرودگاهی کوچک در همان حوالی می‌رساند؛ جایی که جت اختصاصی انتظارش را می‌کشد. هواپیما این غول فراری اقتصاد دنیا را به استانبول در ترکیه می‌رساند و از آنجا یک جت اختصاصی دیگر به مقصد لبنان پرواز می‌کند. اطلاعات سایت فلایت‌رادار نشان می‌دهد هواپیمای حامل غصن ساعت ۴:۱۶ صبح دوشنبه در فرودگاه رفیق حریری بیروت از صفحه رادار محو شده است.

گزارش فرار هالیوودی غصن از ژاپن در شبکه لبنانی ام‌تی‌وی پخش شد و ریکاردو کرم، مجری لبنانی و دوست نزدیک غصن که بارها با او مصاحبه کرده صبح دوشنبه خبر بازگشت غصن به لبنان را تایید کرد. نکته عجیب اینکه پلیس ژاپن هر سه گذرنامه برزیلی، لبنانی و فرانسوی غصن را توقیف کرده بود و از این رو، فرار او از حبس خانگی در توکیو و رفتن تا بیروت با دو هواپیمای اختصاصی مقام‌های ژاپنی را در بهت و حیرت فروبرده است.

ماتاهیرو یاماگوچی، سفیر ژاپن در لبنان خبر فرار شگفت‌انگیز غصن را در یک مهمانی در بیروت شنید و ایتدا آن را انکار کرد. بعد در حالی که با گوشی‌اش ور می‌رفت، با شتاب و بدون خداحافظی از میزبان از مهمانی خارج شد. در آن سوی دنیا در ژاپن هم وکیل غصن بلادرنگ یک نشست خبری برگزار کرد و با ابراز شگفتی و ناراحتی از اقدام موکل خود گفت: «من در تلاش بودم بی‌گناه بودن غصن را ثابت کنم. نمی‌دانم او چگونه توانست با ما چنین کند.»

یک مقام وزارت خارجه لبنان اعلام کرد کارلوس غصن به شکل قانونی با گذرنامه فرانسوی و کارت شناسایی لبنانی وارد این کشور شده و همه مراحل امنیتی را گذرانده است. دولت لبنان فقط با دو کشور آمریکا و کره جنوبی تفاهمنامه استرداد مجرم دارد و این یعنی ژاپن باید قید بازگرداندن غصن و محاکمه او را بزند.

آنچه نقشه و اجرای این فرار را شبیه سریال «فرار از زندان» و کاملا باورناپذیر نشان می‌دهد این است که غصن و همسر لبنانی‌اش کارول حق نداشتند با هم دیدار کنند و در هفت ماه گذشته نه هم را دیده نه با یکدیگر حرف زده بودند. غصن در منطقه اعیان‌نشین اشرفیه بیروت اقامت دارد و تحت حفاظت نیروهای امنیتی و پلیس لبنان است.

کد خبر 474629

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha