معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی آذربایجان‌غربی گفت: بخشی از اقدامات اداره کل در راستای حمایت از فعالان صنایع دستی استان، برپایی نمایشگاه‌ و بازارچه‌های دائمی و موقت است، اما به‌دلیل نبود معرفی صحیح، مشکل فروش هنرمندان برطرف نشده است.  

صنایع دستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، افسانه رنجبر، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی آذربایجان غربی با بیان این‌که صنایع‌دستی استان دارای ظرفیت بالایی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال است، گفت: هنرمندان بسیاری در رشته‌های چوب، شیشه، گلیم در استان فعال هستند که بیشترین فعالیت مربوط به صنعت چوب است.  

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۰ درصد از این فعالان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: بیشترین فعالان صنایع دستی استان در ارومیه مشغول هستند و ۴۰۰۰ مجوز فعالیت و پروانه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در استان صادر شده است.   

رنجبر با بیا اینکه آمار میزان صادرات صنایع دستی استان پایان سال مشخص می‌شود، خاطر نشان کرد: صنایع دستی استان طی سال گذشته به ارزش ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار صادرات داشته است.  

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی آذربایجان‌غربی گفت: قیمت مواد اولیه صنایع دستی در رشته‌های مختلف اخیرا افزایش قابل توجهی داشته است و مشکل عمده صنایع دستی استان مسأله فروش است که ناشی از عدم معرفی کافی صنایع دستی و هنرهای فعالان این عرصه است.  

وی ادامه داد: لازمه رونق صنایع دستی و هنرهای مختلف خلق شده در این حوزه، معرفی و شناساندن آن به جامعه است تا مردم در درجه اول انتخاب هدایا به‌جای خرید وسایل چینی به سمت خرید صنایع دستی رو بیاورند.  

رنجبر با اشاره به حمایت‌های انجام شده از فعالان صنایع دستی استان یادآورشد: برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های دائمی و موقت بخشی از اقدامات اداره کل در راستای حمایت از صنایع دستی و افزایش میزان فروش است اما به‌دلیل نبود معرفی صحیح، این اقدامات جوابگوی رفع مشکل فروش هنرمندان نبوده است.  

کد خبر 474530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha