حدود ۲ سال است که پیدا شدن مالک بخشی از زمین‌های محله علم و صنعت و تلاش برای بازپس‌گیری زمین‌های پلاک ثبتی ۸۴/۲، خواب را از چشم اهالی و ساکنان این پلاک ربوده است.

محله علم و صنعت

همشهری آنلاین/ پریسا نوری: در این زمین‌ها که حدفاصل خیابان‌های سراج و والائیان و در پلاک ثبتی ۸۴/۲ واقع شده، از سال‌های قبل ۶۰۰ پلاک مسکونی و تجاری ساخته شده که ساکنان آنها نگران وضعیتشان هستند. «حمید فرجی» از اهالی قدیمی محله علم و صنعت که بیش از ۳۰ سال است در خیابان والاییان سکونت  دارد، در این باره می‌گوید: «از ۳۵ سال قبل، پدرم و خیلی از اهالی محله زمین‌هایی‌ را از افرادی که خود را نماینده مالک معرفی کرده بودند قولنامه‌ای و به قیمت روز خریده و خانه و مغازه ساختند. آن زمان چون زمین ها تفکیک نشده بود، نتوانستند سند مالکیت بگیرند و اکنون با گذشت این همه سال وراث مالک آمده‌اند و برای بازپس‌گرفتن زمین‌ها به دادگاه شکایت کرده‌اند. »

«مهرداد رحیلی» عضو شورایاری محله علم و صنعت با تایید صحبت‌های فرجی می‌گوید: «وارثان مالک پلاک ۸۴/۲ در دادگاه پرونده قضایی تشکیل داده‌ و حکم خلع ید و تخریب گرفته‌اند، این درحالی است که بیشتر ساکنان فعلی زمین‌ها را در گذشته از افرادی که خود را نماینده مالک معرفی کرده بودند به صورت قولنامه‌ای خریده اند، البته عده انگشت شماری هم هستند که قولنامه ندارند. »

رحیلی درباره روند  رسیدگی به پرونده می‌گوید: «در دادگاه بدوی و تجدید نظر ادعای وارثان تایید و قاضی حکم به تخریب املاک داده وحتی یک بارهم با نیروی انتظامی برای اجرای حکم آمده اند که به دلایلی به تعویق افتاد. »

عضو شورایاری محله علم و صنعت درباره خواسته اهالی محله و ساکنان پلاک ۸۴/۲ می‌گوید: «با توجه به اینکه اغلب ساکنان فعلی این پلاک زمین را قولنامه‌ای خریده‌اند و از طرفی مالک اعیانی هم هستند، درست نیست که حکم خلع ید و تخریب اجرا شود از این رو ما خواستار معامله دو سر برد و توافق با مالکان هستیم. » رحیلی می‌افزاید: «در حال حاضر اعضای شورایاری همراه کسبه و نمایندگان محله در حال مذاکره با وکلای مالکان هستند تا املاک به قیمت عادلانه و به صورت قسطی به ساکنان واگذار شود و امیدواریم به زودی خبرهای خوبی برای اهالی داشته باشیم. »

کد خبر 474507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha