سخنگوی قوه قضائیه مسئول اعلام آمار کشته‌شدگان حوادث اخیر را معرفی کرد و از سیاست‌های اتخاذه شده از سوی نهاد متبوع خود درباره این کشته‌شدگان سخن گفت.

اعتراضات بنزینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز ۱۰ دی‌ماه در هفدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر آمار ارائه شده از سوی رویترز در خصوص کشته‌شدگان حوادث اخیر گفت: بخش اول ادعاهای دروغین بیگانگان است و ما شاهد دروغ‌سازی‌ها و جعل اخبار از ناحیه رسانه‌های بیگانه در حوزه‌های مختلف هستیم. 

اسماعیلی اظهار کرد: اینها متخصص جعل خبر در دنیا هستند و اکاذیبی را اعلام می‌کنند. به هیچ عنوان مطالب منتشره آنها و آمار اعلامی آنها با واقعیات انطباق ندارد. 

وی افزود: این‌ که گفته شده است قوه قضائیه و دادستانی باید آمار را اعلام کنند، یک اشتباه از داخلی‌های خودمان است. در این حوزه مسئولیت با شورای عالی امنیت کشور و دبیرخانه این شوراست. 

سخنگوی قوه قضائیه گفت: سیاست‌هایی در ارتباط با بررسی وضعیت جانباختگان اعلام شده است زیرا بسیاری از افراد توسط خود اشرار و توسط سلاح‌هایی صورت گرفته که اسلحه سازمانی نیروهای ما نبوده است. 

وی افزود: اخیرا نیز ۱۲۰ قبضه از این سلاح‌ها که قرار بود در اغتشاشات استفاده شود، در اصفهان کشف شد و برخی از این سلاح‌ها ساخت آمریکا بود.

اسماعیلی اظهار کرد: از اغتشاشاتگران افراد زیادی مجروح شدند و به قتل رسیدند که بررسی می‌شود. اما شورای امنیت مسئول موضوع حوادث بنزینی تعیین شده است و نتیجه بررسی‌ها نیز توسط شورای امنیت ارائه می‌شود. از ما به عنوان دستگاه قضایی هر آنچه اطلاعات می‌خواستند، در اختیار قرار دادیم.

کد خبر 474498

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha