فرماندار خوسف از برگزاری سومین جشن برداشت گل نرگس در شهرستان خوسف با هدف معرفی و برندسازی این محصول خبر داد.

گل نرگس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد شفیعی گفت: این شهرستان از نظر میزان برداشت گل نرگس در خراسان جنوبی دارای رتبه اول و در کشور در رتبه پنجم قرار دارد، به همین دلیل استفاده از این ظرفیت در راستای معرفی و برندسازی شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: یک جشنواره گل نرگس طی سال‌های گذشته و ۲ جشنواره به صورت استانی برگزار شده و سومین جشن شکرگزاری برداشت گل نرگس در روز چهارشنبه ۱۱ دی‌ماه جاری در سالن استاد راشد محصل خوسف برگزار خواهد شد.

فرماندار خوسف اضافه کرد: ۲۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان، زیر کشت گل نرگس بوده و پیگیری‌های لازم جهت افزایش سطح زیر کشت در حال انجام است. همچنین بر اساس برآوردها میزان تولید گل نرگس در شهرستان بیش از ۱۵ میلیون شاخه گل نرگس در سال است که با توجه به قیمت حداقلی آن، درآمد خوبی برای نرگس‌کاران خواهد داشت.

 وی اظهار کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی محمدیه نسبت به کاشت مزررعه الگوی کاشت گل نرگس در سال جاری اقدام کرده و می‌تواند الگوی بسیار مناسب جهت کارهای تحقیقاتی در زمینه گل نرگس باشد. سال گذشته از محل تفاهم نامه‌های منعقد شده در جشنواره گل نرگس میزان ۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به نرگس کاران شهرستان پرداخت شده است.

شفیعی بیان کرد: شارژ میزان برداشت آب چاه‌های کشاورزی که نسبت به کاشت گل نرگس اقدام کرده‌اند از دیگر اقدامات صورت پذیرفته در جشنواره گل نرگس سال گذشته بود. در این جشنواره نیز تفاهم‌نامه‌های مشترکی برای توسعه کاشت گل نرگس منعقد شود.

فرماندار خوسف، هدف از برگزای این جشنواره را برندسازی و معرفی این محصول، طرح مشکلات نرگس‌کاران و جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه این محصول استراتژیک شهرستان عنوان کرد. در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان به کارهای کشاورزی و دامداری مشغول هستند؛ لذا رفع مشکلات این قشر از اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی است.

کد خبر 474477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha