مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار قزوین گفت: با مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی روند اجرایی پروژه کمربند سبز شرقی قزوین دچار تغییراتی شده است و فاز سوم آن دیگر اجرا نمی‌شود.

کمربند سبز قزوین

به گزارش همشهری آنلاین، علی فرخ‌زاد، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کمربند سبز شرق قزوین تصریح کرد: موضوعاتی در خصوص عدم پیوست محیط زیستی این پروژه مطرح شده است، اگر مستندات موضوع را بررسی کنیم تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت آب منطقه‌ای به‌عنوان متولی رودخانه‌ها و شهرداری قزوین به‌صورت دوجانبه امضاشده است.

وی افزود: طی این تفاهم‌نامه شرکت آب منطقه‌ای به‌عنوان مرجع تخصصی این حوزه پروژه را تأیید کرده و مجوزهای لازم را از تهران برای مجموعه خودش گرفته است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: طی دو ماه اخیر کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی بازدیدی از پروژه‌هایی مختلفی در استان قزوین داشتند که در این میان از روند اجرای کمربند سبز نیز بازدید کردند، همچنین سه هفته گذشته نیز جلسه‌ای در شورای عالی و معماری شهرسازی به این منظور برگزار شد و برای کمربند سبز تصمیماتی گرفته شد.

وی تأکید کرد: پیش‌ازاین پروژه کمربند سبز به سه بخش تقسیم‌شده بود که یک بخش آن از میدان شورا بود، بخش دیگر از مجاورت اداره اطلاعات و بخش آخر نیز در میدان مینودر بود، بعد از بازدید صورت گرفته و برگزاری جلسات تخصصی بخش اول تأیید شد، اما بخش دوم کمی تغییر پیدا کرد و از مجاورت اداره اطلاعات به زیر دیوار اداره اطلاعات انتقال یافت همچنین بخش سوم آن به‌طور کامل حذف شد.

فرخ‌زاد عنوان کرد: مجموعه شورای عالی معماری و شهرسازی به‌عنوان مرکز تخصصی و فنی است که از تمام دستگاه‌های مختلف ازجمله میراث فرهنگی، شرکت آب منطقه‌ای، وزارت نیرو و وزارت کشور در آن حضور دارند، این تصمیم نیز با حضور تمام نمایندگان گرفته‌شده است و مصوبه را ابلاغ کردند که اجرا شود.

وی گفت: در حوزه ارزش زمین‌ها و کاربری زمین‌های مجاور کمربند سبز مصاحبه کردیم و اعلام کردیم که تغییر کاربری در حاشیه اراضی این پروژه نخواهیم داست، این موضوع مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری است که در اختیار استان نیست بنابراین تغییر کاربری در حاشیه کمربند سبز استان نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: برخی افراد ممکن است در آن محدوده به امید تغییر کاربری و افزایش قیمت اراضی در این محوطه زمین خریداری کنند، این را قطعاً می‌گویم که هیچ‌گونه تغییر کاربری در حاشیه مسیر کمربندی اتفاق نمی‌افتد چراکه در اختیار استان نیست و در شورای عالی مصوب شده است.

کد خبر 474418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha