ورزش کردن و دستیابی به تناسب اندام قبل از شروع شیمی‌درمانی بسیار مهم و حیاتی است و به روند بهبود بیمار کمک می‌کند. ورزش کردن سبب می‌شود بیمار انرژی بیشتری داشته باشد و همچنین از اضطراب و ابتلا به افسردگی بیماران سرطانی جلوگیری می‌کند. 

ورزش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، سرویس سلامت همگانی بریتانیا اعلام کرده است به هزاران بیمار سرطانی برنامه پیش از درمان تناسب اندامی ارائه خواهد شد تا شانس ایشان در مداوای سرطان را بهبود بخشد.

این برنامه شامل ۳ تمرین تناسب اندام در هفته است از جمله تمرین‌های شدید تنفسی و حرکات استقامتی.

سرویس سلامت همگانی امیدوار است با این برنامه بیماران سرطانی پیش از شروع شیمی‌درمانی به تناسب اندام بهتری دست یابند و به آنان در روند بهبود و مداوا کمک شایانی کند.

سایمون استیونز، مدیرعامل سرویس سلامت همگانی، گفت: درمان سرطان اکنون بهتر از همیشه است، ولی این طریقه مداوا فشار زیادی به بدن فرد وارد می‌آورد. در نتیجه شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد تلاش برای دستیابی به تناسب اندام قبل از شیمی‌درمانی یا جراحی بزرگ بسیار ارزشمند است. در واقع بیمار با این کار روند مداوا و بهبود خویش را پیش از شروع درمان تسریع می‌کند.

علاوه بر تمرین‌های بدنی، رژیم‌های غذایی و روان‌درمانی نیز برای بیماران در دسترس است تا عوارض جانبی مداوا و مدت‌زمان بستری شدن آنان کاهش یابد.

این برنامه تمرینی اکنون در منطقه منچستر و حومه در جریان است و بیش از ۵۰۰ بیمار در آن مشارکت دارند.

بیش از ۲ هزار بیمار سرطانی قرار است طی ۲ سال آینده در این برنامه مشارکت کنند و خدمات مشابهی در شهرهای یورکشایر، لیسستر و لندن در دسترس خواهد بود. 

دیوید فاولز، بیمار سرطانی ۶۸ ساله که در سال جاری در برنامه تناسب اندام مشارکت کرده است، بیان کرد: پیش از آشنایی با این برنامه حتی فکر رفتن به باشگاه و ورزش کردن پیش از جراحی به نظرم خنده‌دار بود، اما وقتی جراح برایم توضیح داد تناسب اندام قبل از جراحی به معنی بستری شدن برای مدت کوتاه‌تری در بیمارستان است، به این طرح پاسخ مثبت دادم. 

وی ادامه داد: جراحی من بسیار سخت بود و ۱۰.۵ ساعت به طول انجامید. پزشکان به من گفته بودند ممکن است ۴ هفته در بیمارستان بستری شوم، ولی ۹ روز بعد از عمل جراحی به منزل رفتم. خودم هم باورم نمی‌شد این اتفاق به دلیل تمرین‌های تناسب اندامی بود که انجام دادم. واقعا تجربه‌ای بی‌نظیر بود. 

فاولز افزود: به تازگی پدربزرگ شده‌ام و او برایم مایه الهام بود و ‌می‌خواستم بهتر شوم تا شاهد بزرگ شدن او باشم. این قضیه مرا تشویق کرد که تمرین کردن را شروع کنم.

جون دیویس، مشاور مرکز پشتیبانی سرطان مک‌میلان، گفت: انتظار برای شروع مداوای سرطان بعضی اوقات می‌تواند اضطراب‌زا باشد و بر عدم قطعیت بیفزاید. گرچه ممکن است غیرعادی به نظر برسد که بیماران جدید به کلاس‌های تمرین ارجاع داده شوند، اما ما از نتیجه این اقدام مطلعیم که می‌تواند به افراد در این دوران سخت کمک کند تا از نظر جسمی و روانی برای درمان آماده شوند و کنترل زندگی خود را دوباره به دست بگیرند و سلامت خویش را در آینده بهبود بخشند.

کد خبر 474264

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha