سید رضا اکرمی*: نامگذاری سال 87 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال نوآوری و شکوفایی به لحاظ جهت‌دهی خاص به جامعه و حساس شدن مردم به یک موضوع خاص حائزاهمیت است.

اما به این مبحث می‌توان در چند حوزه نگاه عمیق تری داشت: اول اینکه کشور ما اکنون در مسیر تولید علم و جنبش نرم افزاری قرار گرفته است.

در مقایسه با استاندارد جهانی باید اذعان کنیم که هنوز از قافله دنیا عقب هستیم و از هم‌اکنون باید به سمت نوآوری و شکوفایی پیش رویم و گام‌ها را سریع برداریم. لذا تاکید رهبر معظم انقلاب بر نوآوری و شکوفایی، اشارتی است تا در این سال تمام نیروها در جهت رسیدن به قله های مترقی علم حرکت کنند.

دستیابی به این هدف مستلزم فراهم آمدن زمینه‌ها و توجه به ظرفیت هایی است. یکی از این ظرفیت ها نیروهای جوان و انقلابی این مرز وبوم هستند. در انتخابات مجلس هشتم 40 درصد از شرکت کنندگان در انتخابات را همین جوانان تشکیل دادند و این ظرفیتی است که نمی تواند قابل اغماض باشد.

دوم اینکه متأسفانه در عرصه‌ بین‌الملل امروز ما را و اسلام ما را متهم به خشونت و حمایت از تروریسم می‌کنند. نامگذاری امسال می‌تواند در تعدیل جنبه های تبلیغاتی دشمن مؤثر باشد و به همگان ثابت کند که ایران هرگز به‌دنبال تشنج و خشونت نیست بلکه به‌دنبال نوآوری و تعاملات سازنده با همسایگان خود است.

تلاش در جهت دستیابی به این اهداف متعالی وظیفه انقلابی مردم و مسئولان در کنار هم است. انقلاب ما یک انقلاب مردمی است و مردم در همه‌ صحنه‌ها می‌توانند نوآوری داشته باشند.

نوآوری و شکوفایی تنها به‌عهده‌ دولت و مسئولان نیست بلکه مردم باید با سرمایه‌ و تجربه‌های خود روش کار را مطرح کرده و دولت فقط راه را در این جهت هموار کند.

*عضو شورای مرکزی جامعه‌ روحانیت مبارز

کد خبر 47426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز