مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یک هزار و ۲۳۸ تخلف بهداشتی از ابتدای سال جاری تا پایان آذر به سامانه ۱۹۰ گزارش‌شده است.

بهداشت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، لیدا رفعتی دوشنبه ۹ دی افزود: روند گزارش تخلف بهداشتی در همدان بیش از ۲ برابر افزایش داشته است که این امر گویای اطلاع‌رسانی دقیق، افزایش آگاهی و اعتماد مردم به این سامانه است.

وی بیان کرد: سال ۹۷ حدود ۹۹۰ تماس و در ۹ ماهه سال گذشته نیز ۶۰۰ نفر با سامانه ۱۹۰ ارتباط برقرار کردند اما این آمار در ۹ ماهه سال جاری با رشد قابل‌توجهی مواجه بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیشترین میزان درخواست مردمی رسیدگی به وضعیت عرضه مواد غذایی در مراکز تهیه و توزیع، مواد خوراکی تاریخ‌مصرف گذشته، بهداشت فردی، بهسازی مکان و مسمومیت‌ها بوده است.

رفعتی ادامه داد: گروه‌های بهداشتی وضعیت مطب‌ها، مدارس، پمپ‌بنزین، خوابگاه دانشجویی و دیگر محیط‌های حساس را مورد بازرسی قراردادند.

وی اظهار کرد: برخی از واحدهای متخلف بهداشتی به علت وضعیت بحرانی تعطیل شدند همچنین به متصدیان برخی واحدها برای رفع معایب اخطار کتبی و مهلت داده شد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۹۰ درخواست آنها ثبت و برای رسیدگی به استان و واحد مسئول ابلاغ می‌شود.

رفعتی درباره پلمب یکی از استخرهای همدان گفت: پایش وضعیت بهداشتی استخرها در فصل‌های مختلف به‌ویژه تابستان صورت می‌گیرد، چنانچه بار میکروبی آب بالا باشد با هماهنگی، واحد مربوطه تعطیل می‌شود.

«۱۹۰» سامانه مدیریت و نظارت مردمی، ستاد فوریت‌های سلامت محیط و کار است که باهدف رسیدگی به تخلف‌های بهداشتی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، پاسخگویی به شکایت‌های مردمی، ارزیابی سریع از بهداشت محیط در مناطق آسیب‌دیده در بحران و حوادث غیرمترقبه راه‌اندازی شده است.

کد خبر 474248

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha