مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی و دستگیری هکری ۱۴ ساله که با استفاده از راه‌اندازی صفحات جعلی بانکی از حساب‌های بانکی افراد، برداشت غیرمجاز می‌کرد، خبر داد.

هک کارت‌های بانکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ "علی جمالی"، رئیس پلیس فتا ایلام در این خصوص گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس و طرح شکایت با این موضوع که از حساب‌های بانکی آن‌ها به صورت غیر مجاز برداشت شده است، پرونده‌ای در اداره پلیس تشکیل شد.

وی افزود: پس از انجام بررسی‌های اولیه با توجه به گستردگی موضوع، شناسایی عامل یا عاملان احتمالی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت و با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان سایبری، متهم که نوجوانی با هویت معلوم بود شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا دلالت داده شد.

این مقام مسئول بیان کرد: با تحقیقات به عمل آمده از متهم مشخص شد که وی با راه‌اندازی صفحات جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی هموطنان را سرقت می‌کرده است و در فرصت مناسب حساب‌های بانکی قربانیان را خالی می‌کرد و یا در اختیار افراد فرصت طلب دیگر قرار داده بود.

رئیس پلیس فتا ایلام تصریح کرد: با بررسی سیستم‌های رایانه‌ای، در نهایت متهم به سرقت بیش از ۵۰۰ کارت بانکی هموطنان اعتراف کرد.

وی اظهار کرد: همه افراد در حفظ کارت و اطلاعات حساب بانکی خود مانند شماره کارت، رمز اول و دوم و... دقت داشته باشند و آن‌ها را در اختیار دیگران به هیچ وجه قرار ندهند و در هنگام خریدهای اینترنتی از درگاه‌های بانکی معتبر خریداری کنند. وی همچنین به والدین توصیه کرد تا با نظارت مداوم بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند.

رئیس پلیس فتا ایلام از هموطنان خواست: در صورتی که توان تشخیص درگاه‌های بانکی اصلی و جعلی را ندارند از افراد متخصص و آگاه در این زمینه مشاوره بگیرند و در صورت مشاهده جرایم مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به همکاران ما اطلاع دهند.

کد خبر 474246

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha